Tuesday, Jul 19, 2022

صفحه نخست » خواهر خانم بسیجی که گفت دوست ندارید از ایران بروید، در آمریکاست؟

sisters_072022.jpgتوییتر دانیال تهرانی: زهرا ابوطالبی خواهر زینب ابوطالبی (کسی که قبل‌تر در تلویزیون جمهوری اسلامی گفته بود که هرکسی اعتقاد ندارد جمع کند و از ایران برود) در واشنگتن دی سی، ایالات متحده زندگی می‌کند.

زهرا ابوطالبی دانشجوی حقوق دانشگاه هاروارد است و همچنین قبل تر در LSE لندن هم علوم سیاسی خوانده اس حمید ابوطالبی پدر زینب و زهرا عضو گروه دانشجویان خط خمینی بوده است که به سفارت ایالات متحده حمله کردند و دیپلمات‌ها را گروگان گرفتند. ابوطالبی همچنین مشاور سیاسی روحانی، مشاور محمد جواد ظریف و سفیر سابق در استرالیا، اتحادیه اروپا، بلژیک و ایتالیا بوده است.

حمید ابوطالبی بعدتر در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هیچگاه در گروگان‌گیری نقش نداشته و تنها چند بار بعنوان مترجم به سفارت اشغال شده ایالات متحده رفته و به نماینده پاپ کمک کرده است. کشمکش ظریف و داستان انتخاب ابوطالبی بعنوان نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل هم غوغای بسیار برپا کرد.زینب ابوطالبی در سال ۲۰۱۶ به ایالات متحده سفر کرد تا بعد از چند سال خواهر خود زهرا را ملاقات کند، اما بدلایل امنیتی از ایالات متحده اخراج شده دیگر نتوانست وارد خاک ایالات متحده شود.حمید ابوطالبی در سال ۱۹۹۳، زمانی که به عنوان سفیر ایران در ایتالیا مشغول به فعالیت بود در ماجرای قتل یکی از مخالفان جمهوری اسلامی به نام محمدحسین نقدی مورد اتهام قرار گرفت و با رایزنی و مذاکره لابی جمهوری اسلامی از ایتالیا اخراج شد و بسرعت به ایران بازگشت.

zahra.jpg



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy