Tuesday, Jul 26, 2022

صفحه نخست » رکورد قیمت گاز در اروپا شکسته شد

gaz.jpg رادیو بین المللی فرانسه - پس از اعلام تصمیم گازپروم مبنی بر کاهش شدید تحویل گاز، قیمت گاز در اروپا، روز سه‌شنبه ٢۶ ژوئیه، افزایش داشت و به بالاترین حد قیمت از رکورد تاریخی ماه مارس رسید. همزمان، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، روسیه را به راه انداختن «جنگ گاز» علیه اروپا متهم کرد.

در پی اعلام شرکت ملی نفت روسیه، گازپروم، مبنی بر کاهش عرضه گاز به نصف سطح کنونی، قیمت گاز، بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، به بالاترین میزان رسید و رکورد تاریخی ماه مارس را شکست.

گازپروم، روز دوشنبه ٢۵ ژوئیه، اعلام کرد: به منظور تعمیر و نگهداری خطوط انتقال گاز، سطح عرضه گاز خود را کاهش داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

خط لوله نورد استریم، روز پنج‌شنبه ٢۱ ژوئیه، پس از توقف ۱٠ روزه فعالیت و صدور گاز را از سرگرفت.

بر اساس اعلام سخنگوی گازپروم، این شرکت تنها ۴٠ درصد از فعالیت خود را از سرگرفته است که با احتساب کاهش ۵٠ درصدی فعالیت، اکنون با ظرفیت ٢٠ درصدی در حال ادامه فعالیت است.

بر اساس اعلام گازپروم، تحویل گاز روسیه به اروپا، به دلیل تعمیر و نگهداری یک توربین، از روز چهارشنبه ٢۷ ژوئیه، با کاهش ۳۳ میلیون متر مکعب در روز انجام خواهد شد.

کاهش عرضه گاز از سوی شرکت گازپروم در حالی اعلام شده است که کشورهای اروپایی در تلاش هستند تا با نزدیک شدن به زمستان، ذخایر خود را بار دیگر افزایش دهند.

تاماس وارگا، تحلیلگر انرژی، می‌گوید: ذخایر اروپایی تا رسیدن به سطح مورد نیاز ۹٠ درصد فاصله زیادی دارند و نگرانی‌های فزاینده‌ای وجود دارد که روسیه از گاز طبیعی به عنوان سلاحی برای گرفتن امتیاز از غرب در چارچوب تهاجم به اوکراین استفاده کند.

وزیر انرژی جمهوری چک، که کشورش ریاست دوره‌ای شورای اروپا را برعهده دارد، نیز با اشاره به کاهش عرضه گاز از سوی شرکت گازپروم گفته است: این شاهدی است که اروپا باید هر چه زودتر وابستگی خود را به روسیه کاهش دهد.

همزمان با اعلام تصمیم شرکت گازپروم مبنی بر کاهش عرضه گاز، وزیران انرژی اتحادیه اروپا قرار است نشستی اضطراری برگزار کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy