Tuesday, Jul 26, 2022

صفحه نخست » شبه‌نظامیان مرتبط با ایران: مدافعان حرم یا کارتلهای مواد مخدر؟

dariche_072622.jpgاحسان نیکویی - دریچه

پادشاه اردن در مصاحبه با «الرای» روزنامه دولتی اردن با اشاره به فعالیتهای جمهوری اسلامی در منطقه تاکید کرد و گفت . کشورش با حملات منظم «شبه‌نظامیان مرتبط با ایران» در مرزهای خود مواجه است و نسبت به «تغییر رفتار» تهران، ابراز امیدواری کرد. با مرور اخبار در سالهای اخیر می بینیم که مدافعان حرم در سوریه به کارتلهای مواد مخدر تبدیل شده اند. سوریه به پایگاهی برای تولید کاپتاگون تبدیل شده است.

و مدافعان به اصطلاح حرم جمهوری اسلامی همراه با حزب الله لبنان قاچاقچیان مواد مخدر در مرزهای این کشورهستند.

تاریخچه قاچاق مواد مخدر از سوریه

ارتش اردن روز دوشنبه ۲ خرداد، اعلام کرد چهار نفر را که قصد قاچاق «مقدار زیادی» مواد مخدر را از سوریه به این کشور داشتند، کشته است.

دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید یکی از کشته‌شدگان، رهبر گروهی بود. که در تولید مواد مخدر در جنوب سوریه کار می‌کرد از افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان بود.

مطالب بیشتر در سایت دریچه

در فروردین امسال یک پژوهشکده آمریکایی به نام نیولاینز در گزارشی مدعی شد. که بلندپایه‌ترین مقام‌های دولت سوریه، از جمله ماهر اسد،‌ برادر بشار اسد، در تولید و قاچاق ماده مخدر کاپتاگون دست دارند. در این گزارش همچنین گفته شده که حزب‌الله لبنان بخش سازمان‌یافته از شبکه توزیع این ماده مخدر صنعتی میباشد . و شبه‌نظامیان مرتبط با ایران هم در ایجاد امنیت شاهراه‌های ارتباطی شبکه انتقال آن دست دارند.

در دی ماه سال ۹۹ رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که محموله ۱۵ تنی قرص‌های مخدر آمفِتامین که تیرماه کشف شد و گمان می‌رفت متعلق به داعش باشد، به گروه حزب‌الله لبنان تعلق دارد. ارزش این محموله که از سوریه ارسال شده بود، حدود یک میلیارد یورو برآورد شده بود.

جمهوری اسلامی و نیروی قدس سپاه برای تامین مالی فعالیتهای خود در منطقه چندین سال است که به تولید و قاچاق مواد مخدر روی آورده است. دروغ مدافعان حرم هم برای فریب جوانان شعاری بیش نیست. بخاطر اینکه امروز مدافعان حرم در سوریه یا به تولید کاپتاگون مشغول هستند و یا اینکه در مرزهای سوریه مواد مخدر حمل می کنند. و سرداران سپاه و سرکرده های حزب الله لبنان هم رهبران کارتلهای مواد مخدر خاورمیانه هستند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy