Wednesday, Aug 3, 2022

صفحه نخست » وقوع سانحه برای جنگنده سوخو سپاه

sokhocrash_080222.jpgصدای آمریکا - سپاه پاسداران از «وقوع سانحه» برای یک فروند جنگنده روسی «سوخو ۲۲» این نیرو به دلیل «نقص فنی» در پایگاه هوایی شیراز خبر داده است.

به گزارش «سپاه‌نیوز» که اخبار سپاه پاسداران را پوشش می‌دهد، صبح روز چهارشنبه دوازدهم مرداد یک فروند هواپیمای سوخو ۲۲ متعلق به «نیروی هوا-فضای سپاه» هنگام برخاستن در «پایگاه هوایی شیراز» دچار نقص فنی شد و «خلبانان ناگزیر به استفاده از سامانه صندلی پران (اجکت) شدند.»

این اطلاعیه می‌گوید که خلبانان این جنگنده آسیبی ندیده‌اند.

در چند ماه گذشته، دست‌کم دو سانحه دیگر برای جنگنده‌های ایرانی رخ داده است.

در صبح روز شنبه، ۲۸ خرداد ارتش ایران از سقوط یک فروند جنگنده اف ۱۴ در اصفهان ، به دلیل «نقص فنی» خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، رسول معتمدی مسئول روابط عمومی ارتش در اصفهان گفت که موتور این هواپیمای جنگی در حین ماموریت «آموزشی و تمرینی» در منطقه پایگاه هشتم شکاری اصفهان از کار افتاده و منجر به سقوط آن شده است.

سوم خرداد نیز یک جنگنده اف-۷ در نائین اصفهان سقوط کرد و دو خلبان آن کشته شدند. روابط عمومی ارتش دلیل سقوط این جنگنده را نیز «نقص فنی» اعلام کرد.

ایران در ماه‌های اخیر با افزایش فزاینده «سقوط» در جنگنده‌های نظامی مواجه بوده است حال آنکه در حوزه هوانوردی غیرنظامی نیز بروز «نقص فنی» به مراتب گزارش شده است.

نیروی هوایی ایران به دلیل اعمال تحریم‌ها و ضعف ساختار از «فرسودگی شدید» ناوگان رنج می‌برد. ناوگان نیروی هوایی ایران عمدتا از جنگنده‌های آمریکایی که پیش از انقلاب خریداری شده است و جنگنده‌هایی روسی که به صورت جسته و گریخته به این ناوگان اضافه شده، تشکیل شده است.

جنگنده‌های آمریکایی عمدتا در اختیار نیروی هوایی ارتش است، درحالی که نیروی هوافضای سپاه پاسداران از انواع متنوعی از پرنده‌ها استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy