Sunday, Aug 7, 2022

صفحه نخست » مسئول برنامه موشکی تایوان بر اثر حمله قلبی درگذشت

taiwan_080622.jpgصدای آمریکا - خبرگزاری رسمی تایوان از پیدا شدن پیکر بیجان معاون واحد پژوهش و گسترش وزارت دفاع تایوان در یک هتل خبر داد.

دلیل مرگ یانگ لی هسینگ، معاون مؤسسه ملی علوم و فناوری «چونگ شان»، که جسدش روز شنبه در هتلی در جنوب تایوان پیدا شد «حمله قلبی» گزارش شده است.

به گفته مقامات تایوانی، هیچ نشانه‌ای از ورود به عنف در اتاق هتل یانگ ۵۷ ساله دیده نمی‌شود. خانواده یانگ نیز گفته‌اند که او سابقه بیماری قلبی داشته است.

بنا بر این گزارش یانگ برای یک سفر کاری در شهرستان پینگ تونگ در جنوب تایوان به سر می‌برد. او این سمت را اوایل سال جاری میلادی برای نظارت بر پروژه‌های مختلف تولید موشک بر عهده گرفته بود.

وزارت دفاع تایوان پیشتر اعلام کرده بود که این کشور قصد دارد با افزایش بیش از دو برابری ظرفیت سالانه تولید موشک خود در سال جاری میلادی، شمار موشک‌های تولیدی خود را به حدود ۵۰۰ فروند برساند. تایوان در تلاش است که همزمان با تهدید نظامی فزاینده چین، توان رزمی خود را افزایش دهد.

تایوان سال گذشته ۸.۶ میلیارد دلار افزایش هزینهکرد نظامی طی پنج سال آینده را تصویب کرد. تنش‌ها با چین، که جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند، به شدت افزایش یافته و هواپیماهای نظامی چینی بارها در منطقه مشخص شده به عنوان حوزه پدافند هوایی تایوان پرواز کرده‌اند.

چین به تلافی دیدار اخیر نانسی پلوسی، ‌رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از تایوان، گفت‌و‌گوهای نظامی میان دو کشور را لغو کرد و همکاری در زمینه تغییرات اقلیمی و جرایم فرامرزی و مهاجرت غیرقانونی را به حال تعلیق درآورد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تصمیم چین در به تعلیق درآوردن همکاری‌های دوجانبه در طیفی از مسائل، از جمله نظامی و مقابله با تغییرات اقلیمی، را غیرمسئولانه خواند.

مقامات تایوان روز شنبه اعلام کردند که جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی چین روز شنبه رزمایش شبیه‌سازی حمله به این جزیره خودگردان برگزار کردند. پکن می‌گوید روابط با تایوان مسئله‌ای داخلی است و چنانچه لازم باشد با توسل به زور این جزیره را به کنترل خود در می‌آورد. در مقابل، تایوان با رد این ادعاها می‌گوید تنها ساکنانش حق تعیین سرنوشت آن را دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy