Wednesday, Aug 10, 2022

صفحه نخست » مظنون قتل چهار مرد مسلمان در نیومکزیکو خود مسلمان بوده

muslim_081022.jpgرادیو فردا - اداره پلیس شهر آلبوکرکی ایالت نیومکزیکو آمریکا اعلام کرد مظنون اصلی قتل چهار مرد مسلمان در این ایالت را دستگیر کرده است.

پلیس این شهر، این فرد را «محمد سید»، ۵۱ ساله و اهل افغانستان معرفی کرده است که ۶ سال پیش از افغانستان به آمریکا آمده است.

بازداشت وی پس از کشته‌شدن سه مرد ۲۵ تا ۴۱ ساله مرتبط با یک مسجد طی ماه گذشته میلادی به ضرب گلوله و یک مرد مسلمان دیگری که نوامبر گذشته به شیوه مشابه کشته شد، صورت می‌گیرد.

پلیس اگرچه معتقد است کشته‌شدن مرد چهارم نیز می‌تواند با سه قتل اخیر مرتبط باشد، اما تنها برای دو مورد از این قتل‌ها «محمد سید» را متهم کرده است.

این دو مورد عبارتند از آفتاب حسین ۴۱ ساله و محمد افضل حسین ۲۷ ساله که به ترتیب در ۲۶ ژوئیه و اول اوت کشته شدند. هر دو آنها اهل پاکستان بودند.

نعیم حسین، ۲۵ ساله، اهل پاکستان نیز جمعه شب، ساعاتی پس از شرکت در مراسم خاکسپاری دو مردی که در ماه های ژوئیه و اوت کشته شدند، به قتل رسید.

محمد احمدی، ۶۲ ساله، اهل افغانستان، اولین مقتول بود که هفتم نوامبر ۲۰۲۱ کشته شد.

هارولد مدینا، رئیس پلیس آلبوکرکی، روز سه‌شنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که مقامات اجرای قانون با دادستان‌ها برای متهم کردن «محمد سید» به دو قتل دیگر همکاری می‌کنند.

نیویورک تایمز به نقل از یکی از رهبران مسلمان محلی گفت که مقامات به او گفته‌اند که مظنون، قربانیان را هدف قرار داده، «چرا که به خاطر ازدواج دخترش با یک مسلمان شیعه عصبانی بود»؛ هر چهار مرد کشته شده مسلمان شیعه بودند.

با این حال پلیس آلبوکرکی اعلام کرده که هنوز در حال بررسی انگیزه متهم است.

پیش از این احتمال داده می‌شد که این چهار مسلمان با انگیزه «نفرت نژادی» کشته شده باشند.

روز یکشنبه، پلیس محلی عکسی از خودرویی منتشر و آن را «وسیله نقلیه مورد استفاده در تیراندازی به چهار مرد مسلمان» توصیف کرد.

پلیس از مردم خواسته بود در صورت داشتن اطلاعات مرتبط خبر بدهند و حتی در این زمینه، دو هزار دلار جایزه تعیین کرده بود.

پیش از این نیز جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این حوادث، در توییتر با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرده و بر حمایت قدرتمند دولت این کشور از جامعه مسلمانان این کشور تاکید کرده بود.

این قتل‌ها همچنین در هفته گذشته باعث ایجاد هشدار سراسری در میان جوامع مسلمان شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy