Wednesday, Aug 10, 2022

صفحه نخست » نوشته میرحسین موسوی؛ دعوا بر سر «جانشینی ملا» است

molla_081022.jpgواکنش‌ها به نوشته میرحسین موسوی رسانه‌های اجتماعی

صدای آمریکا - انتشار نوشته‌ای از میرحسین موسوی، نخست‌وزیر «دهه ۶۰» و نامزد معترض انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ که در آن نسبت به «جانشینی موروثی» رهبر جمهوری اسلامی هشدار داد و یک فرمانده کشته شده سپاه در سوریه را «سردار بی‌افتخار» نامید،‌ واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

عمار ملکی، پژوهشگر در واکنشی به اظهارات آقای موسوی در توییتی نوشت: «هنوز مشکل ميرحسين موسوی، دعوا بر سر جانشینی ملا است، نه بر سر اصل نظام! او جانی بیرحم، خمینی، را "جان بیدار" می‌خواند و می‌گوید اگر حضور داشت نمی‌گذاشت "ملتی را به قهقرا برگردانند"! یعنی هنوز نفهمیده که خمینی و نظامش ایران را به قهقرا برده و نگران است مجتبی این کار را کند! پرت است!»

***

حسین رونقی، فعال مدنی داخل ایران، با نقل بخشی از اظهارات میرحسین موسوی که گفته «آن جان بیدار اگر حضور داشت می‌گفت غلط می‌کنند ملتی را به قهقرا برگردانند»، در توییتی به اظهارنظر دیگری از خمینی اشاره کرد که گفته بود: «شما روشنفکرها می‌خواهید ما به ۱۴۰۰ سال قبل برنگردیم.»

***

امیرحسین اعتمادی کنشگر سیاسی نیز با به کار بردن هشتگ «آن جان بیدار» تأکید کرد: «نسبت به تطهیر خمینی جانی و شرکای جنایاتش هیچ تساهلی نباید داشت. پیش از این، تساهل نشان دادیم که رأی به جانیانی چون ری‌شهری و دری نجف‌آبادی را عادی‌سازی کردند تا "ولی فقیه میانه‌رو" سر کار بیاورند.»

***

اما مهدیه گلرو فعال سیاسی موسوی را «شجاع و پویا و خود منتقد» خوانده و با بیان این که «به او رأی ندادم»، گفت: «در ایران آزاد هم او نماینده حداکثری من نخواهد بود، اما هیچ یک از ارزشمندی یک مقاومت ۱۳ ساله کم نمی‌کند. بله مقاومت ارزش است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy