Wednesday, Aug 10, 2022

صفحه نخست » اروپا: هیچ موضوع قابل مذاکره‌ای با ایران نمانده

euro_081022.jpgایران وایر - امروز چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱، «پیتر استانو»، سخنگوی جوزپ بورل در مورد مذاکرات احیای برجام در وین به رسانه‌ها گفت: «گفتگو‌ها اکنون تمام شده و دیگر چیز قابل مذاکره‌ای وجود ندارد و همه چیز در متن نهایی که روز دوشنبه به مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین تقدیم شد، مشخص شده است.

وی اضافه کرد که «ما یک متن نهایی داریم. بنابراین در این لحظه باید تصمیم گرفت؛ بله یا خیر. ما از همه طرفین انتظار داریم که این تصمیم را خیلی سریع اتخاذ کنند.»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به‌عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات فعالیت می‌کند نیز روز دوشنبه گفته بود: «این متن برای پایتخت‌های طرفین مذاکره‌کننده بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ارسال شده تا درباره پذیرش آن تصمیم سیاسی بگیرند.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این موضع‌گیری در حالی است که به گفته نماینده روسیه، متن نهایی توافق احتمالی با نظر همه اعضای کشورهای درگیر در مذاکرات تهیه شده و اگر این متن مورد توافق اعضای برجام قرار بگیرد، احیای این توافق ممکن است.ایران گفته است که در حال مطالعه این متن ۲۵ صفحه‌ای است.بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، ایران و روسیه و همچنین ایالات متحده به طور غیرمستقیم، پس از یک وقفه چند ماهه، هفته گذشته مذاکرات خود را درباره این موضوع از سر گرفتند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy