Saturday, Aug 13, 2022

صفحه نخست » دفاع تمام قد مهدی کروبی از بیانیه میرحسین موسوی

karoubi_081322.jpgبه جای توهین پاسخ دهید

رادیو فردا - مهدی کروبی از رهبران محصور جنبش سبز ضمن انتقاد از حملات تند اصولگرایان به بیانیه اخیر میرحسین موسوی، دیگر رهبر محصور این جنبش اعتراضی، خواستار پاسخگویی به جای توهین شد.

به گزارش کانال تلگرام ملی مذهبی، آقای کروبی روز شنبه ۲۲ مرداد در مکالمه‌ای تلفنی با فرزند خود محمد تقی کروبی گفته است، «آقای موسوی، نخست‌وزیر سابق کشور با توجه به تجربه و شناختى كه از نظام دارد از دغدغه‌هايى صحبت كرده كه ريشه بخش مهمّى از مشكلات امروز كشور است.»

آقای موسوی که همچنان در حصر خانگی به سر می‌برد، در نوشته تازه خود از سرکوب اعتراضات مردمی در ایران و سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی انتقاد کرده و در مورد احتمال موروثی شدن رهبری در ایران هشدار داده بود.

مدت‌هاست که از مجتبی خامنه‌ای، یکی از فرزندان علی خامنه‌ای که نفوذ زیادی در سپاه پاسداران دارد، به عنوان یکی از نامزدهای رهبری آینده ایران نام برده می‌شود.

آقای موسوی سکوت اصولگرایان و نهادهای حکومتی در برابر شایعه جانشینی «آقازاده علی خامنه‌ای» را شک برانگیز دانسته و گفته است: «سیزده سال است که اخبار این توطئه شنیده می‌شود. اگر به راستی در پی آن نیستند چرا یک بار چنین نیتی را تکذیب نمی‌کنند؟»

بیانیه آقای موسوی با واکنش تند اصولگرایان و رسانه‌های دولتی مواجه شده و گزارش‌ها حاکی از تماس نهادهای امنیتی با خبرنگاران و فشار بر آنها برای اعلام برائت از آقای موسوی است.

سایت ملی مذهبی نیز می‌نویسد فشار بر فعالان سیاسی حامی موسوی که به بازنشر سخنان او در شبکه‌های اجتماعی پرداخته بودند دو چندان شده است.

همزمان کیهان و همچنین برخی دیگر از نیروهای اصولگرا خواستار واکنش محمد خاتمی، رئیس ‌جمهور پیشین، و دیگر چهره‌های اصلاح‌طلب به نوشته اخیر میرحسین موسوی شده‌اند.

کیهان نوشت: «اکنون نوبت حامیان سینه‌چاک موسوی، نظیر آقای خاتمی و ظریف و سایر سرکردگان جریان مدعی اصلاحات است که باید موضع خود را در‌باره اقدام خباثت‌آمیز موسوی مشخص کنند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy