Thursday, Aug 18, 2022

صفحه نخست » عکاسی از کعبه با تصویر قاسم سلیمانی؛ کار دست تبعه ایرانی داد

zaer_081822.jpgپس از گذشت یک ماه از بازداشت یک زائر ایرانی در سفر حج امسال که وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز از دولت عراق برای آزادی‌اش کمک خواسته است، خبرگزاری فارس دلیل بازداشت او را عکس انداختن با تصویر قاسم سلیمانی در کنار کعبه اعلام کرد.

پیشتر برخی کاربران هوادار حکومت ایران نیز دلیل بازداشت این ایرانی را که خلیل دردمند نام دارد، انتشار توئیتی حاوی همین عکس اعلام کرده بودند.

خبرگزاری فارس خلیل دردمند را یک «فعال رسانه‌ای» معرفی کرده که در فضای مجازی «به‌یاد شهدا به طواف خانه خدا می‌پرداخت» و به‌رغم پیگیری سازمان حج و زیارت و بعثه رهبر جمهوری اسلامی و وزارت خارجه، همچنان زندانی است و قرار است به‌ عنوان «زندانی سیاسی» دادگاهی شود.

tweet.jpgعربستان سعودی تاکنون هیچ توضیحی درباره دلیل بازداشت این فعال رسانه‌ای طرفدار جمهوری اسلامی ارائه نداده است، اما حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه، ۱۴ مرداد در تماس با وزیر خارجه عراق خواستار انتقال پیام برای آزادی او شده بود.

قطع روابط دیپلماتیک میان ایران و عربستان سعودی به‌دلیل حمله سازماندهی‌شده به سفارت عربستان در تهران در سال ۱۳۹۴ از جمله دلایل ناکامی جمهوری اسلامی در پیگیری وضعیت این فعال رسانه‌ای طرفدار نظام عنوان شده است.

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه که با نیروی تحت امر خود در فهرست تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار داشت، ۱۳ دی ۱۳۹۸ در پی حمله پهپادی به‌دستور دونالد ترامپ در نزدیکی فرودگاه عراق کشته شد.

پس از آن مقامات جمهوری اسلامی بارها از «انتقام سخت» گفته‌اند.

عربستان سعودی با هرگونه شعاردادن و رفتار سیاسی در مراسم حج به‌شدت مخالف است و پلیس این کشور در این موارد سختگیرانه رفتار می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy