Monday, Aug 22, 2022

صفحه نخست » وزارت ارشاد مجموعه‌ شاعر و تصویرگر سرشناس را به‌خاطر وجود کلمه آبان توقیف کرد

aban_082222.jpgرادیو فردا - هدا حدادی، نویسنده و شاعر و تصویرگر سرشناس کتاب‌های کودک و نوجوان، از توقیف کتاب مجموعه‌شعر خود برای نوجوانان به‌دلیل وجود کلمه «آبان» و چند کلمه دیگر خبر داد.

خانم حدادی روز یکشنبه ۳۰ مرداد در توئیتر نوشت: «امروز ناشر خبر داد که کتاب مجموعه‌اشعارم برای نوجوانان به‌خاطر کلمه آبان و چند کلمه دیگر مجوز ارشاد نگرفته و نخواهد گرفت».

حساسیت نظام جمهوری اسلامی به کلمه «آبان» از ۲۴ آبان سال ۱۳۹۸ ایجاد شد؛ زمانی که اعتراض به افزایش سه‌برابری و ناگهانی قیمت بنزین، به‌مرور تبدیل به اعتراضات سراسری علیه حاکمیت در بیش از صد شهر ایران شد.

این اعتراضات توسط نیروهای امنیتی و نظامی به شدت سرکوب شد تا جایی که خبرگزاری رویترز شمار کشته‌شدگان با شلیک مأموران را حدود ۱۵۰۰ اعلام کرد.

00.jpg

01.jpg

هدا حدادی از تصویرگران و مؤلفان سرشناس و پرکار حوزه ادبیات کودک و نوجوان است که جوایز بسیاری را نیز در داخل و خارج ایران کسب کرده است.

سانسور آثار ادبی و هنری در ایران که از طریق وزارت ارشاد اِعمال می‌شود، در سال‌های اخیر شدت بیشتر یافته و وزیر ارشاد نیز ۲۹ مرداد گفت «برخلاف این‌که می‌گفتند نباید مردم را به‌زور به بهشت ببریم، در نظام اسلامی ما موظفیم وسیله سعادت مردم را فراهم کنیم».

وزیر ارشاد در مورد ارتباط فهرست موضوعات و کلمه‌های ممنوع در اداره سانسور ارشاد با «سعادت مردم» توضیحی نداد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy