Saturday, Aug 27, 2022

صفحه نخست » پیام خصوصی رئیس جمهور آمریکا به جمهوری اسلامی

biden_082722.jpgایران وایر - روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به حملات هوایی هفته گذشته آمریکا به مناطقی در شرق سوریه که مدعی است در پاسخ به حملات گروه‌های مورد حمایت ایران در ۱۵ اوت بوده است، ادعا کرد: یک مقام آمریکایی نزدیک به دولت گفته است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از طریق کانال‌های خصوصی به سران جمهوری اسلامی پیام داده است که به دنبال تشدید درگیری‌ها در منطقه نیست و فقط به دنبال حفظ منافع آمریکا است.

وزارت دفاع آمریکا نیز پیشتر در مورد حملات هوایی اخیر آمریکا علیه مواضع شبه نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه گفته بود: «این اقدام تنها برای محافظت از منافع و جان شهروندان آمریکایی بوده است.»

مقامات ارشد آمریکا همچنین گفته‌اند که حملات ۱۵ اوت به دو پایگاه ایالات متحده در سوریه ممکن است تلاشی از سوی ایران برای گرفتن انتقام حمله قبلی اسرائیل از طریق هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی باشد. جمهوری اسلامی ایران هرگونه ارتباط با این گروه‌ها را در سوریه رد کرده است.

به گزارش نیویورک تایمز، حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در التنف، واقع در نزدیکی مرز در جنوب سوریه یک روز پس از آن انجام شد که اسرائیل به اهداف نظامی در استان‌های دمشق و طرطوس سوریه حمله کرد. سه نفر از شبه نظامیان در این حملات کشته شدند. بنا بر گزارش گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه مستقر در انگلستان، این حملات یک پایگاه محل استقرار شبه نظامیان نزدیک به ایران را هدف قرار داده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «اگرچه مقامات آمریکایی وجود هرگونه ارتباط میان حملات اخیر این کشور علیه سوریه با مذاکرات هسته‌ای با ایران را رد کرده‌اند، برخی تحلیل‌گران بر این باورند که این حملات ایالات متحده تلاشی از سوی دولت بایدن برای راضی کردن منتقدان توافق هسته‌ای و نشان دادن موضع سخت علیه ایران حتی در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای است.»

یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفته است: «چندین انگیزه احتمالی برای حمله ۱۵ اوت از سوی گروه‌های مورد حمایت ایران وجود دارد اما استفاده از پهپادها به وضوح نشان دهنده دخالت سپاه پاسداران بوده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy