Tuesday, Sep 6, 2022

صفحه نخست » غیبت مشکوک آملی لاریجانی در دهمین اجلاس خبرگان رهبری

amoli_090622.jpgبه گزارش سایت دیده بان ایران؛ ساعت 8:38 صبح سه شنبه زنگ آغاز دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با حضور 50 نفر از اعضای این مجلس به صدا در آمد و پس از قرائت دستور جلسه توسط سید احمد خاتمی و قرائت قرآن، آیت الله احمد جنتی سخنرانی کوتاهی داشت.

این اجلاس نکات حاشیه ای هم داشت که از جمله آنها این بود که از 88 نفر عضو مجلس خبرگان رهبری سه نفر یعنی آیت الله محمد ری شهری، آیت الله سیدمحمد فقیه و آیت الله محمد فیض سرابی از فاصله ی اجلاس قبل تا این اجلاس دعوت حق را لبیک گفته اند. در مجموع، در ابتدای جلسه تنها 50 نفر حضور داشتند و تا پایان سخنرانی آیت الله جنتی دو سه نفر دیگر مثل آیت الله سید حسن عاملی، آیت الله مبلغی و آیت الله سید احمد علم الهدی به این جمع اضافه شدند.

یعنی غیبت حدود 30 نفر از نمایندگان یک مجلس 80 و چند نفره از جمله نکات برجسته این اجلاس بود. از جمله مشهورترین غایبین این اجلاس هم می توان از آیت الله صادق آملی لاریجانی، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، آیت الله سید احمدرضا شاهرخی، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی و آیت الله عباسعلی اختری بودند.

اما این اجلاس دومین اجلاس پس از پایان دولت دوازدهم است و نکته قابل توجه اینکه در اجلاس نهم خبرگان حسن روحانی روی صندلی 71 در انتهای سالن اجلاس نشسته بود، این بار ردیف اول و صندلی شماره سه را برای نشستن انتخاب کرده بود.

موضوع دیگری که پس از ریاست آیت الله جنتی بر مجلس خبرگان رهبری تبدیل به یک رویه شده حضور عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان و رئیس فعلی پژوهشکده این شورا، در ردیف آخر صندلی های اجلاس خبرگان رهبری است.

آیت الله احمد جنتی در سخنرانی خود راهپیمایی اربعین را حادثه ای بین نظیر در تاریخ دانست و گفت: «امسال بیماری کرونا و مشکل ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور مشتاقان فراهم است. دشمن در سوریه و یمن شکست سختی خورده و می خواهد انتقام خود را با به حاشیه کشاندن اربعین جبران‌ کند. بر همه دستگاه های دولتی لازم است در جهت تسهیل سفر زوار کربلا اقدام کنند و به زائرین کمک کنند و تمام همت خود را برای برگزاری باشکوه راهپیمایی اربعین به کار گیرند».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy