Thursday, Sep 8, 2022

صفحه نخست » آیا اسناد هسته‌ای کشف شده از عمارت ترامپ برجام را کله‌پا کرد؟!

واشینگتن‌پست: در ملک شخصی دونالد ترامپ سند دفاع نظامی یک کشور خارجی پیدا شده است

marlago.jpgرادیو فردا - روزنامه واشینگتن‌پست خبر می‌دهد که مأموران در ملک شخصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، یک سند دفاع نظامی مربوط به یک کشور خارجی، از جمله توان هسته‌ای آن کشور، یافته‌اند.

این خبر یک ماه پس از آن اعلام می‌شود که نیروهای سازمان امنیت داخلی آمریکا به ملک شخصی آقای ترامپ در ایالت فلوریدا وارد شده و «ده‌ها سند محرمانه» را ضبط کردند.

واشینگتن‌پست روز چهارشنبه، ۱۶ شهریور، از قول «یک منبع آگاه» خبر داد که سند یادشده آمادگی یک کشور معین را برای دفاع نظامی هسته‌ای شرح داده است. او نام این کشور را ذکر نکرد و معلوم نیست که آیا سخن از یک کشور دوست آمریکا است یا نه.

واشینگتن پست در گزارش جدید خود نوشته‌است که این اسناد در سطحی از طبقه‌بندی است که تنها رئیس‌جمهوری، وزیران کابینه یا کارمندان ارشد مرتبط با کابینه که تقریباً هم‌تراز وزیران هستند، مجاز به رویت آن بوده‌اند و بخشی از اسناد حاوی جزئیات «محرمانه‌ترین» فعالیت‌های آمریکا است.

این روزنامه چهار روز پس از ورود نیروهای اف‌بی‌آی به مار-آ-لاگو، اقامتگاه مجلل آقای ترامپ در منطقه پالم بیچ در فلوریدا، نیز نوشته بود که آنها در جستجوی اسناد مرتبط با سلاح هسته‌ای یک کشور به این اقدام دست زدند.

بر اساس این گزارش، به دلیل اهمیت و حساسیت فوق‌العاده اسناد، کارمندان ارشد دولت جو بایدن نیز مجاز به رویت این اسناد ضبط‌شده از ویلای دونالد ترامپ نیستند.

این روزنامه می‌افزاید که برای رویت و مطالعه این اسناد دریافت مجوزهای ویژه و بسیار سخت‌گیرانه یک ضرورت بوده و در مورد محرمانه‌ترین بخش از سندها، می‌بایست دلایل ویژه برای رویت ارائه می‌شد.

به نوشته واشینگتن پست، حتی فهرست این اسناد در مکانی با قفل‌های مخصوص و در شدیدترین تدابیر امنیتی و محافظت شده نگاهداری می‌شد و افسر ناظری برای مراقبت دائمی از این مکان مأموریت داشته است.

این روزنامه می‌افزاید که اما پس از انتقال اسناد به ملک شخصی آقای ترامپ، از این اسناد در ۱۸ ماهی که او دیگر رئیس‌جمهوری نیست، مراقبت چندانی نشده است.

وزارت دادگستری آمریکا با حکم دادگاه، آقای ترامپ را به ظن احتمالی نقض قوانین جاسوسی مورد تحقیق قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ۱۱ هزار سند و ورق دولتی در ملک دونالد ترامپ کشف شده است.

رئیس‌جمهوری پیشین اقدامات اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و دادستانی کشورش علیه خود را «سوء استفاده» جو بایدن از دستگاه‌های دولتی در راستای اغراض سیاسی دموکرات‌ها نامیده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy