Friday, Sep 9, 2022

صفحه نخست » اجرای حکم قطع دست یک زندانی در اوین

handex.jpgایران وایر - بر اساس گزارش شبکه حقوق بشر کردستان در چند روز گذشته حکم قطع چهار انگشت یک زندانی به نام‌ مرتضی جلیلی با استفاده از دستگاه گیوتین در بهداری زندان اوین تهران اجرا شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از یک منبع مطلع نوشته است: این زندانی مدتی پیش به همراه یک زندانی دیگر محکوم به قطع عضو به نام یعقوب فاضلی کوشکی برای اجرای حکم از زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

به گفته این منبع، روز دوشنبه ۱۴ شهریور مرتضی جلیلی از زندان رجایی شهر کرج به زندان اوین تهران انتقال و حکم قطع چهار انگشت دست راست وی با استفاده از دستگاه گیوتین در بهداری زندان اجرا شده است.

مرتضی جلیلی، ۲۸ ساله و اهل اسلام شهر از حدود ۷ سال پیش در زندان تهران بزرگ به سر می‌برد.

از وضعیت یعقوب فاضلی کوشکی دیگر زندان محکوم به قطع عضو که به همراه این زندانی برای اجرای به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافته اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌ها به دستور مسئولین قضایی و برای عدم اطلاع رسانی در این خصوص، این زندانی پس از اجرای حکم به سلول انفرادی زندان اوین انتقال یافته است.

در خرداد ماه امسال، آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، از انتقال دستگاهی شبیه به گیوتین به زندان اوین در ماه گذشته برای اجرای حکم قطع دست چند زندانی خبر داده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

سازمان عفو بین‌الملل نیز اواسط آذر ۱۳۹۹ ضمن اعلام خبر انتقال دستگاهی مخصوص شبیه به گیوتین به زندان ارومیه، دادگاه متهمان به دزدی در این زندان را «ناعادلانه» و حکم قطع دست آن‌ها را «ضد انسانی و خلاف موازین حقوق بشر در جهان» اعلام کرده بود.

این سازمان در همان زمان اعلام کرد که طی ۲۰ سال برای ۲۶۴ نفر در ایران حکم قطع دست صادر و اجرای حکم ۱۲۹ نفر از آن‌ها ثبت و تایید شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy