Friday, Sep 9, 2022

صفحه نخست » درخواست مهم کی‌روش از مهدی تاج / این ماجرا را حتماً به مردم ایران بگویید

01_coach.jpgخبرورزشی - اسکوچیچ در جلسه هیات رییسه که منجر به وتوی تصمیم کمیته فنی شد خطاب به اعضاء گفت من برای هدایت تیم ملی از مرحله گروهی برنامه‌ریزی کرده‌ام. این اتفاق تا اکنون در فوتبال ایران رخ نداده است و صحبت قاطعانه سرمربی تیم ملی در این خصوص اعضای هیات رییسه را مجاب به ادامه حمایت از اسکوچیچ کرد و در نهایت تصمیم اعضای کمیته فنی از سوی اعضای هیات رییسه وتو شد.

اما این تصمیم سرانجام خوبی برای اسکوچیچ نداشت و در نهایت با تغییر ریاست فدراسیون فوتبال اسکوچیچ از کار برکنار و جای خود را به کارلوس کی‌روش مربی نام آشنا داد.

کارلوس کی‌روش در مذاکره با مهدی تاج به وعده ای که اسکوچیچ به اعضای هیات رییسه داده بود پی برده بود و خطاب به رییس فدراسیون فوتبال گفت من هیچ قولی برای صعود تیم ملی فوتبال ایران به دور دوم جام جهانی نمی‌دهم چرا که در فوتبال هیچ چیز تضمین شده نیست اما قول می‌دهم که همه توان خود را برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی بکار می‌گیرم.

کارلوس کی‌روش از مهدی تاج خواست که در کنفرانس خبری اش به این موضوع اشاره صریح داشته باشد و رییس فدراسیون فوتبال هم به این نکته اشاره کرد.

کارلوس کی‌روش دو بار با تیم ملی در جام جهانی حاضر شد اما نتوانست تیم را از دور نخست راهی مرحله حذفی بازی ها کند. او دوبار هم در جام ملت ها هدایت گر تیم ملی بود اما نتوانست به روی سکو برود. شاید جام جهانی پیش رو آخرین فرصت این مربی برای انجام یک کار بزرگ به همراه تیم ملی فوتبال ایران باشد.

***بیشتر بخوانید***

اقدام عجیب رئیس فدراسیون در مورد اسکوچیچ / برایش کف بزنید اما نمی‌خواهم ببینمش!

خبر برکناری دراگان اسکوچیچ را مهدی محمدنبی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال به او داد و با مهدی تاج ملاقاتی نداشت.

در حالی که دراگان اسکوچیچ تا همین چند روز پیش مطابق معمول در محل کار خود حاضر شده بود، پس از انتشار خبر توافق برای بازگشت کارلوس کی‌روش، اسکوچیچ دست از کار کشید و به شدت هم عصبانی شد.

حمید استیلی هم کمی بعد از فدراسیون فوتبال که به تازگی رئیس و هیات رئیسه آن تغییر کرده، انتقاد کرد و گفت: «اصول حرفه‌ای این است که وقتی با مربی قرارداد دارید درست نیست که بروید با مربی دیگری صحبت کنید. شما با این رفتار سرمربی را تضعیف می‌کنید. اگر فدراسیون فوتبال هم قرار است تصمیم به تغییر مربی بگیرد باید در کمیته فنی این تصمیم گرفته شود. اما اصلا این رفتار جوانمردانه نیست. اسکوچیچ کنارم بودم و ایشان را دیدم و اصلا جوانمردانه نیست».

ساعتی بعد هم اسکوچیچ در صفحه رسمی خود در اینستاگرام سمت سرمربی‌گری خود در تیم ملی فوتبال ایران را حذف کرد و به این شکل به برکناری‌اش واکنش نشان داد.

تیم ملی ایران که به همراه دراگان اسکوچیچ یکی از سریع‌ترین صعودهای خود به جام جهانی را رقم زد، با انگلیس، آمریکا و ولز در یک گروه قرار داد و به زودی بنا دارد با برپایی اردوی تدارکاتی در اتریش، دو مسابقه تدارکاتی برابر اروگوئه و سنگال برگزار کند ولی دیگر خبری از اسکوچیچ و کادرش نیست و آن ها جای خود را به کارلوس کیروش و تیم همراهش خواهند داد.

مهدی تاج اما پنجشنبه در کنفرانس خبری که برگزار کرده بود، در خصوص برکناری اسکوچیچ حرف های جالبی زد و البته واکنش عجیبی هم داشت. تاج گفت: تیم ملی برای من و همکارانم بسیار مهم است در این میان هم اسکوچیچ بسیار قابل احترام است و خدا را شاهد می‌گیرم که این تصمیمی برای منِ رئیس فدراسیون خیلی سخت بود که اسکوچیچ را برکنار کنم. مربی که بسیار آرام و زحمتکش بود، نباید فراموش کنیم در سخت ترین شرایط تیم ملی فوتبال را تحویل گرفت و تیم ملی را به جام جهانی رساند.

بعد از این تعریف و تمجیدها هم تاج در اقدامی جالب به حاضرین در جلسه گفت به افتخار اسکوچیچ کف بزنید.

این اتفاق درحالی رخ داد که شنیده ها از منابع موثق حاکی از آن است که تاج بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال حتی یکبار هم با اسکوچیچ صحبت نکرد و حاضر نشد سرمربی تیم ملی را ببیند.

حتی خبر برکناری را یکی از نایب رئیس های تاج به اسکوچیچ داد و این موضوع هم به سرعت انجام شد. یعنی بدون هیچ گفت‌وگویی و اینکه حتی صحبت های دراگان شنیده شود، در کمتر از ۵ دقیقه خبر برکناری‌اش و البته پیشنهاد حضور در تیم ملی امید را دادند که مورد موافقت او قرار نگرفت.

حالا مشخص نیست تاج که از مدت ها قبل از رسیدن به صندلی ریاست، با کیروش حرف زده بود و تصمیمش را برای برکناری اسکوچیچ گرفته بود و حتی در یک برنامه تلویزیونی هم اعلام کرد کیروش را باز می‌گرداند، چطور از سختی کنار گذاشتن اسکوچیچ می‌گوید.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy