Tuesday, Sep 13, 2022

صفحه نخست » بازداشت چند نفر در پرونده کشته‌شدن سردار سپاه

murderers_banner.jpgصدای آمریکا - سخنگوی قوه قضائیه ایران می‌گوید نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی چند نفر را در ارتباط با کشته‌شدن سرهنگ پاسدار حسن صیاد خدایی بازداشت کرده‌اند، اما به گفته او آنها «عناصر اصلی» نیستند.

به گزارش خبرگزاری «میزان»، مسعود ستایشی سه‌شنبه بیست و سوم شهریورماه گفت امیدوار است با تلاش «سربازان گمنام امام زمان» و «واحد قضایی مربوطه» عناصر اصلی به زودی دستگیر شوند.

به گفته ستایشی «ترورهای» ماه‌های گذشته، به صورت «شبکه‌ای» انجام شده است.

رسانه‌های ایران یکم خردادماه اعلام کردند که یک سرهنگ سپاه پاسداران که در گزارش‌ها به عنوان «یکی از مدافعان حرم» توصیف شده بود، هنگام عصر و در خیابان «مجاهدین اسلام» شهر تهران با شلیک «پنج گلوله» دو موتورسوار کشته شد.

اندکی بعد و در پنجم خردادماه روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی به نقل از «منابع آگاه» نوشت که مقام‌های اسرائیلی به آمریکا اطلاع داده‌اند که آنها حسن صیاد خدایی، فرمانده ارشد سپاه پاسداران را کشته‌ا‌ند.

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران درباره افراد احتمالی دستگیر شده، اظهار داشته است که پرونده در مرحله «تحقیقات مقدماتی» قرار دارد و هیچ اشاره‌ای به جزئیاتی در مورد این اشخاص مورد ادعا نکرده است.

روزنامه آمریکایی «وال استریت جورنال» پیشتر در گزارشی به نقل از «مقامات آمریکایی» نوشته بود که ماموریت سرهنگ پاسدار حسین صیاد خدایی در «واحد برون‌مرزی» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «طرح و رهبری و جذب نیرو برای عملیات برون‌مرزی ترور منتقدان و مخالفان‌ حکومت ایران» بوده است.

بر پایه این گزارش، «توطئه‌ شکست خورده» نیروی قدس برای «ترور یک دیپلمات اسرائیلی، یک ژنرال آمریکائی، و یک روشنفکر فرانسوی»، از جمله این ماموریت‌های «واحد ۸۴۰» نیروی قدس سپاه پاسداران به فرماندهی این نیروی ارشد سپاه پاسداران بوده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy