Monday, Sep 19, 2022

صفحه نخست » فیلم واکنش خبرساز مسعود پزشکیان به قتل مهسا امینی

pezeshkian12_banner.jpgایران وایر - همزمان با گسترش اعتراضات ضد حکومتی که پس از جان باختن مهسا امینی شهرهای ایران را در برگرفته شماری از مقامات و نزدیکان به حکومت ایران نیز نسبت به اظهارات پلیس درباره علت مرگ مهسا ابراز تردید کرده‌اند.

مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در یک برنامه تلویزیونی خطاب به مقامات نیروی انتظامی و گشت ارشاد گفته اگر ریگی به کفشتان نیست، درباره علت مرگ مهسا امینی شفاف سازی کنید.

این نماینده مجلس با بیان این‌که خود وی پزشک است، افزوده: «از نظر علمی نمی شود که کسی همین جوری بیفتد.»

روز گذشته نیز رییس نظام پزشکی بندرعباس در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان نظام پزشکی ایران با رد ادعای سکته قلبی مهسا امینی نوشته بود که خونریزی از گوش و کبودی زیر چشم با این ادعا سازگاری ندارد.

مسعود پزشکیان در مصاحبه تلویزیونی خود با اشاره با سرکوب‌های صورت گرفته در روزهای اخیر گفته است: «این طور نباشد که هر کسی خواست حرف بزند بگویید اینها ضدنظام هستند! می گویید برخورد نامناسب با این خانم نکرده ایم؛ خب شفاف سازی کنید! یک تیم ارزیابی درست کنید.»

همچنین شهیندخت مولاوردی معاون پیشین امور زنان و خانواده در دولت روحانی در گفتگو با سایت رویداد ۲۴، فیلم منتشر شده توسط پلیس درباره حضور مهسا امینی در بازداشتگاه ورزا را تقطیع شده خوانده و گفته این فیلم بر ابهامات درباره مرگ او افزوده است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

ملاوردی پرسیده : اگر برخورد فیزیکی رخ نداده است، چه فشار و استرسی به یک دختر ۲۲ ساله وارد شده است که دو سکته قلبی و مغزی را با هم می‌زند؟

ملاوردی ادامه داده است: حتی اگر حرف مسئولان مبنی بر سابقه بیماری این دختر جوان را درست بدانیم، تحت چه شرایطی قرار گرفته تا به این روز بیفتد؟ چه ترس و وحشتی به او غلبه کرده است؟ و سوال اصلی این است که اصلا با آن پوشش متعارف و مناسبی که داشته چرا باید یک دختر بازداشت شود؟

روز گذشته همچنین معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس بازداشتگاه وزرا را «منحوس» خوانده و خواهان تعطیلی آن شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy