Tuesday, Sep 20, 2022

صفحه نخست » نخستین حضور شاهدخت نور پهلوی در نشست حمایت از اعتراضات ایران

شاهدخت نور پهلوى به نشانه همدردی با مردم ایران با لباس سیاه در این نشست حضور پیدا کرد

پوشش زنده ایندیپندنت فارسی از نشست مطبوعاتی اتحاد ملی برای دموکراسی در ایران روز سه‌شنبه در نیویورک برگزار شد. این نشست در اعتراض به سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران و حمایت از اعتراضات مردمی و ضد حکومتی در ایران برگزار شد.

noor.jpgشاهدخت نور پهلوى هم در نشست اتحاد ملی براى دموكراسى ايران حضور پیدا کرده است. این نخستین حضور فرزند ارشد شاهزاده رضا پهلوی در نشست‌های سیاسی و خبری می‌باشد. وی با پوشیدن لباس سیاه همدردی خود با مردم ایران و اعتراض به قتل مهسا امینی را نشان داد.

شاهین میلانی در پاسخ به «ایندیپندنت فارسی» گفت مصونیت روسای دولت‌ها در مورد شکایت این گروه علیه رئیسی کاربرد ندارد چرا که او هنگام ارتکاب جنایت شکنجه که در دعوی قضایی آمده رئیس قوه قضائیه بوده و این شکایت هم مدنی و علیه شخص رئیسی است.
milani.jpg
نوید محبی، که زمانی جوان‌ترین وبلاگ‌نویس زندانی در جهان بود و امروز از چهره‌های مدیریت سازمان «نوفدی» است، صحبت‌های خود را با یاد نوید افکاری و گفته‌هایش در دادگاه جمهوری اسلامی آغاز کرد.
نزار زکا از فشار جمهوری اسلامی برای اعتراف به جاسوسی می‌گوید
نزار زکا، شهروند لبنانی، که چهار سال در زندان اوین بود، از مصائب خود در این زندان می‌گوید و از این‌که چطور او را تحت فشار گذاشته‌اند که به دروغ اعتراف کند جاسوس آمریکا است.
زکا یادآوری کرد که هنوز گروگان‌هایی در ایران هستند و گفت ایران نشان داده که تنها با زبان زور آشنا است و تنها راه آزادی گروگان‌ها استفاده از زور است. او آرزو کرد باقر و سیامک نمازی، مراد طاهباز و عماد شرقی به زودی آزاد شوند
شاهین میلانی، وکیل پرونده، اعلام کرد که دعوی قضایی بر بنیان «قانون حفاظت از قربانیان شکنجه» در آمریکا انجام می‌شود.
حمید بابایی، زندانی سابق سیاسی، در پیغامی تصویری از وضعیت فجیع زندان‌های ایران می‌گوید و از این‌که مدت‌ها پس از آزادی نیز آثار آن هنوز وجود دارد.
کایلی مور گیلبرت، چهره دانشگاهی بریتانیایی-استرالیایی که چند سال در ایران زندانی بود، در پیغامی تصویری از مشکلات خود در سیستم قضایی ایران که در زمان ریاست رئیسی بر قوه قضائیه انجام می‌شد سخن گفت. او یکی از شاکیان دعوی قضایی علیه رئیسی است.
مهدی حاجتی پیام خود را با اشاره به قتل مهسا امینی شروع کرد
پیغامی تصویری از مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر شیراز، منتشر شد که در آن بر کشتن مهسا امینی تمرکز کرد و در ضمن از سابقه بدرفتاری‌ها علیه خود گفت.
0533a13d-f276-411e-8429-27665288ac1a.jpg
جلسه «اتحادیه ملی برای دموکراسی در ایران» (نوفدی) در نیویورک در جنب مجمع عمومی سازمان ملل صبح سه‌شنبه با صحبت‌های کامران خوانساری نیا از این سازمان آغاز شد.
qVkiLcmIac1OqEa8.jpg
این سازمان اعلام کرد که گروهی از قربانیان ابراهیم رئیسی علیه او شکایتی را بخاطر نقشش در شکنجه آغاز کرده‌اند و خواهان دستگیری رئیسی هستند.
انتقاد خوانساری‌نیا از شبکه سی بی اس
خوانساری نیا از شبکه «سی بی اس» آمریکا انتقاد کرده که تا تهران برای گفتگو با ابراهیم رئیسی رفته‌اند اما تا این جلسه در نیویورک نیامده‌اند. او به شوخی گفت: «ما حاضر بودیم پول تاکسی آن‌ها را بدهیم تا با قربانیان رئیسی گفتگو کنند»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy