Wednesday, Sep 21, 2022

صفحه نخست » گزارش زنده، برنامه نظام برای شب ششم اعتراض مردم ایران، تصاویر دلخراش از کشتار معترضان

oldtop2_banner.jpgنت‌بلاکس از قطع اینترنت موبایل در سراسر ایران خبر داد

مقام‌های جمهوری اسلامی در جریان اعتراض‌های سراسری آبان ۱۳۹۸، پس از قطع گسترده اینترنت، به کشتار گسترده معترضان اقدام کردند

کشتار معترضان به دست ماموران جمهوری اسلامی

هشدار! تصاویر دلخراش: در ساعات گذشته رادیو فردا ویدئوهایی از شهرهای مختلف دریافت کرده که به گفته فرستندگان آنها مربوط به معترضان کشته‌شده به دست ماموران جمهوری اسلامی است. به گفته یک شاهد عینی در درگیری با معترضان علاوه بر ماموران نیروهای انتظامی، نیروهای سپاه، بسیج و لباس شخصی هم حضور دارند. اعتراض‌های سراسری بعد از کشته‌شدن #مهسا_امینی تقریبا تمامی شهرهای ایران را در برگرفته است. (ورق بزنید)

***

تهران ولیعصر بالاتر از پارک‌وی ۳۱ شهریور

***

انزلی ۳۱ شهریور ماشین پلیس آتش زدند

***

مونا برزویی، شاعر و ترانه‌سرا با انتشار ویدیویی بدون حجاب با هشتگ مهسا امینی و شعار «زن، زندگی، آزادی»، شعری را که به نظر می‌آید اخیرا سروده باشد، خواند.
«این پرچمِ آغشته به شب: گیسویش،
از سایه‌ی خرچنگِ تو پس میگیریم
ای ملغمه‌ی دروغ، ای ترسیده!
ما این وطن از چنگِ تو پس میگیریم»

***

امروز در کاشان

***

«انانیموس» از هک هزار دوربین امنیتی مداربسته در ایران خبر داد

مشهورترین گروه هکری جهان موسوم به «انانیموس» (ناشناس) روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریور در حساب توئیتری خود اعلام کرد که علاوه‌بر وب‌سایت‌های مربوط به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و ریاست‌جمهوری، بیش از یک‌هزار دوربین مداربسته داخل ایران را نیز هک کرده است.

گزارش‌های مختلف نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از تصاویر دوربین‌های مداربسته در شهرهای مختلف ایران برای شناسایی و بازداشت معترضان استفاده می‌کنند.

جنایت در تاریکی؛ برنامه نظام برای شب ششم اعتراض مردم ایران

داریوش معمار - ایندیپندنت فارسی

برنامه جمهوری اسلامی برای سرکوب اعتراض‌ها در ایران به طرحی چند منظوره تبدیل شده است که در آن نظام قصد دارد هم‌زمان با محدود کردن فضای مجازی، بستن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی، ازجمله اینستاگرام و واتس‌اپ و همین‌طور اجرای طرح اینترنت ملی، قدمی بلند برای تغییر شرایط به نفع خود بردارد.

سرداری که ملی شدن فضای مجازی در ایران را از ملی شدن صنعت نفت مهم‌تر دانسته بود، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ یادآور شد «وضع موجود نتیجه ول بودن فضای مجازی است.»

سردار نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، با هرج‌ومرج نامیدن اعتراض مردم در ایران به قتل مهسا امینی و تشدید محدودیت‌های وضع‌شده علیه زنان، آن را نتیجه فضای مجازی رها دانست و تاکید کرد امپراتوری رسانه‌ای دشمن، مرگ یک زن را دستاویز قرار داده است.

***

شلیک مستقیم به‌سمت مردم در میدان ولیعصر

***

هم‌زمان، ساعتی بعد از اعلام رسمی وزیر ارتباطات در خصوص تصمیم شورای عالی امنیت ملی مبنی بر محدود شدن اینترنت و مسدود شدن دسترسی به اینستاگرام و واتس‌اپ در ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن دشمن خواندن معترضان، تاکید کرد دشمن با جمع‌آوری، تجمیع، سازماندهی و آموزش تمامی ظرفیت‌های شکست‌خورده و پراکنده و تجهیز آن به سلاح خشونت و رفتار داعشی، به صحنه آمده، اما سرانجام آن یک شکست و ناکامی عبرت‌آموز دیگر است.

سپاه در بیانیه‌اش از قوه قضاییه درخواست کرد شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در فضای مجازی و حقیقی که امنیت روانی جامعه را به مخاطره می‌اندازند، شناسایی کند و برخورد قاطعانه، عادلانه و عبرت‌آموز با آنان انجام دهد.

***

اعتراضات سراسری در بابل با شعار: «مرگ بر خامنه‌ای» پنجشنبه ۳۱ شهریور

***

به‌این‌ترتیب سناریویی چیده شد که خروجی آن محقق‌شدن درخواست چندین ساله رهبر جمهوری اسلامی و حامیانش درخصوص بستن فضای مجازی است. کاری که وزیر ارتباطات دولت سیزدهم با ماموریت محقق‌شدن آن، با حمایت قانونی مجلس و رئیس دولت سیزدهم به میدان آمد و ابتدا با کم‌کردن پهنای باند اینترنت و سرعت آن، سپس اختلال دائمی در دسترسی به مرورگرهای جهانی و حالا قطع دسترسی‌ها به شبکه‌های اجتماعی که فیلتر نشده‌ بودند، آن را پیش برده است.

***

حضور معترضان در منطقه تهرانپارس - تهران در شامگاه پنجشنبه ۳۱ شهریور

***

در همین حال، معافیت مالی شرکت اسپیس‌ایکس -متعلق به ایلان ماسک- از تحریم‌های ایالات متحده علیه تهران برای ارائه خدمات اینترنتی ماهواره‌ای استارلینک به مردم ایران، خبری بود که فعالان و کارشناسان فضای مجازی آن را گامی بلند برای برداشته‌شدن مدیریت جمهوری اسلامی از فعالیت‌های مجازی شهروندان دانستند. هرچند این موضوع بدون تردید اثری آنی بر حل مشکلات موجود، به‌ویژه وضع فعلی دسترسی به فضای مجازی در ایران ندارد.

***

این چند ثانیه فیلم را مخاطبان با این توضیح برای ما ارسال کرده‌اند: پیام یکی از مزدوران بسیجی که برای سرکوب تظاهرات مردم رفته بود و توسط مردم گوشمالی داده است، خطاب به یارانش: «اوضاع خیلی خرابه»

***

به‌این‌ترتیب در روز ششم اعتراض‌های سراسری با انتشار خبر قطع شدن کامل دسترسی‌ها به اینترنت و خاموشی ایران در عصر، به نظر می‌آید یک‌بار دیگر قرار است نظام علاوه بر محدود کردن فضای مجازی، به سرکوبی خشونت‌بار با توزیع اسلحه میان حامیانش در بسیج و روانه کردن گردان‌های اشرار با سلاح سرد به خیابان دست بزند.

***

روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، در ششمین روز از اعتراضات سراسری، دو تن از معترضان در تهران تابلوی دادسرای عمومی و انقلاب در محدوده بلوار فردوس را از جا کندند. این اقدام با تشویق سایر معترضان همراه بود

***

طبق پیگیری ایندیپندنت فارسی از منابع مختلف خبری و شهروندی، از چهارشنبه‌شب در شهرهای مختلف ایران، ازجمله رشت، مهاباد، کرمان، اهواز، آبادان، تهران، زاهدان، مشهد و اصفهان دسترسی به اینترنت با کندی و اختلال زیاد همراه است و شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و واتس‌اپ فیلتر شده‌اند و استفاده از فیلترشکن و پروکسی‌ها هم به سختی امکان دارد.

***

درگیری مردم با ماموران امنیتی در قشم

***

بعضی شهروندان تاکید دارند که قطع و وصل دائم این شبکه‌ها باعث شده است عملا ردوبدل شدن اطلاعات در اینترنت بسیار محدود شود. رحیم از رشت در این رابطه به خبرنگار ما گفته است: «از صبح تلاش کردم از پیام‌رسان واتس‌اپ و اینستاگرام استفاده کنم که بعد از امتحان بیش از ۱۰ مدل فیلترشکن نهایتا به سختی این فرصت فراهم شد.»

***

***

مینا از تهران هم در این مورد به خبرنگار ما پیام داده است: «از شب گذشته نه تنها دسترسی به اینترنت در مناطق مختلف شهر تهران محدود شده است، بلکه واتس‌اپ و اینستاگرام را با شماره‌های ایرانی نمی‌توان راه‌اندازی کرد و شهروندان تلاش می‌کنند از روش‌های دیگر برای حل مشکل محدود شدن ارتباطات استفاده کنند.»

***

در ششمین شب تظاهرات ضددولتی مردم ایران معترضان با تجمع در ایستگاه «بهشتی» متروی تهران علیه سران رژیم جمهوری اسلامی شعار دادند

***

در این حال کسب‌وکارهای مجازی در ایران -که در شرایط موجود بخش زیادی از اقتصاد خانواده‌های ایرانی به آن وابسته است- دچار مشکلات جدی شده‌اند تا حدی که حتی بعضی حامیان جمهوری اسلامی و ابراهیم رئیسی با نوشتن نامه‌ای به او خواسته‌اند به‌جای فیلتر کردن و پاک کردن صورت مسئله، با به میدان آوردن گردان‌های سایبری و مجازی با معاندان و براندازان برخورد شود.

***

یک مادر بزرگ در حالی که حجاب از سر برداشته علیه علی خامنه‌ای شعار می دهد

***

انتشار گسترده فهرست پورکسی و فیلترشکن در فضای مجازی برای کمک به معترضان و مردم برای دنبال کردن وقایع، رونقی جدی پیدا کرده است. در همین حال چهره‌های اصلاح‌طلب درون حاکمیت نیز با اشاره به تجربه محدودیت‌های پیشین، با شکست‌خورده دانستن سیاست فیلترینگ و محدود کردن فضای مجازی تاکید کرده‌اند جمهوری اسلامی باید به دنبال مقبولیت و محبوبیت واقعی باشد؛ حکمرانی مشروع که در آن به حجاب اجباری و فیلترینگ برای ایجاد شکاف میان ملت و حاکمیت نیاز نباشد.

***

احسان کرمی و برزو ارجمند در پستی مشترک برای تولد مهسا امینی خواندند:

***

حالا فریاد نابود شدن ۱۱ میلیون کسب‌وکار فقط در اینستاگرام و بسترهای ارتباطی مردم در واتس‌اپ، چنان در روز ۳۱ شهریور به یکباره زندگی در ایران را دچار مشکل کرده است که حتی شورای عالی امنیت ملی نیز به‌صورت رسمی حاضر به صدور بیانیه و پذیرفتن مسئولیت این موضوع نشده است.

بسیاری اعتقاد دارند فیلترینگ گسترده مانند گران‌شدن یک‌شبه بنزین، تنها باعث تشدید عصبانیت شهروندان و گسترده‌تر شدن اعتراض‌ها خواهد شد، ضمن آنکه با در دسترس قرار گرفتن مرورگرهای جدید برای دور زدن اینترنت و تسریع در رساندن اینترنت ماهواره‌ای به ایران -راهی که قرار بود با سرعت کمتری برای برداشته شدن مدیریت حکومتی بر اینترنت در ایران طی شود- ظاهرا قرار است در کمتر از چند ماه وضعیت موجود را تغییر دهد.

***

پپ گواردیولا هم عکس مهسا را استوری کرد

ایران وایر - پپ گواردیولا یکی از بزرگترین مربیان جهان هم به حامیان مهسا امینی پیوست. پپ گواردیولا مربی سرشناس اسپانیایی که اکنون مربی تیم منچستر سیتی انگلستان است، با استوری کردن عکسی ویژه از مهسا امینی در اینستاگرام و به کاربردن هشتگ نام او، به جمع افراد سرشناس ورزشی پیوست که در رابطه با موضوع قتل مهسا، موضع گیری کردند.

pep.jpgپیشتر کمتر موضع گیری سیاسی از این مربی نام آشنا دیده شده بود و شاید این اولین موضعگیری این مربی در رابطه با موضوعی سیاسی در ایران باشد. از هفته گذشته بسیاری از شخصیت‌های ورزشی در رابطه با قتل مهسا، دختر جوان سقزی توسط گشت ارشاد در ایران واکنش نشان داده‌اند.

***

092122A_top.jpg

گزارش چهارشنبه ۳۰ شهریور:

***

در انتظار زمستان سرد اروپا بودند، گرفتار پاییز داغ در ایران شدند

کیهان لندن - موج تازه‌ی اعتراضات علیه جمهوری اسلامی که پس از قتل حکومتی مهسا امینی در محل «گشت ارشاد اسلامی» به راه افتاده با حضور ابراهیم رئیسی «قاضی مرگ» در نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل همزمان شده است.

***

***

***

نیروهای سپاه پاسداران ایران در پنجمین شب تظاهرات ضدحکومتی در ایران به سوی مردم معترض شهر اشنویه آتش گشوده و در تیراندازی مستقیم تعدادی از معترضان را کشته و زخمی کردند.

***

تعدادی از معترضان با نیروهای امنیتی در جزیره کیش درگیر شده و یک شهروند معترض دیگر که در قبضه سرکوب‌گران گرفتار شده بود را آزاد کردند

***

معترضان کرمانی، بنر تصویر قاسم سلیمانی را به آتش کشیدند. گفته می‌شود که این تصویر بر روی دیوار پایگاه بسیج قرار داشته است. همزمانی این اقدام معترضان با بالا بردن تصویر سلیمانی به وسیله ابراهیم رئیسی در نشست عمومی سازمان ملل، توجه کاربران را در فضای مجازی جلب کرده است.

***

روز چهارشنبه ۲۰ شهریور شماری از ایرانیان ساکن استانبول در ترکیه، مقابل کنسولگری جمهوری اسلامی در این شهر تجمع کردند و در اعتراض به قتل مهسا امینی و سرکوب شهروندان معترض، علیه مقامات جمهوری اسلامی شعار دادند. شعار «مجتبی بمیری، رهبری رو نبینی» از جمله این شعارها علیه فرزند علی خامنه‌ای بود.

***

معترضان در منطقه زعفرانیه تهران به خیابان‌ها آمدند و به سوی میدان تجریش حرکت کردند

***

بر اساس ویدیوهای ارسالی برای ایندیپندنت فارسی، شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور شهروندان معترض در آمل فرمانداری این شهر را تسخیر کرده‌اند

***

حمله با مامورین در قشم

***

چپ کردن خودروهای نیروهای امنیتی در نوشهر:

***

چهارشنبه تهران پل حافظ:

***

رودسر گیلان ۳۰ شهریور

***

گرمسار میدان شهرداری

***

روز چهارشنبه ۳۰ شهریور اکثر شهرهای استان مازندران شاهد حضور پرشمار شهروندان معترض نسبت به قتل مهسا امینی و کلیت نظام جمهوری اسلامی بود.

***

شهر گنبد

***

شهرها‌ی آمل و تنکابن

***

مقامات جمهوری اسلامی در انتظار فرا رسیدن فصل سرما و «زمستان سرد اروپا» بودند که گرفتار «پاییز داغ ایران» شدند.

محمد مرندی مشاور تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی در مذاکرات وین پیش‌بینی کرده بود «هرچه توافق دیرتر شود، مشکلات اروپا در زمستان بیشتر می‌شود!» در تهران امیدوار بودند بحران سوخت در اروپا در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین باعث شود آنها در زمستان برای لغو تحریم‌ها علیه رژیم ایران امتیازات بیشتری بدهند.

هرچند دولت‌های غربی بر اساس منافع‌ خود هنوز در واکنش به سرکوب خونین مردم ایران موضع جدّی علیه جمهوری اسلامی نگرفته‌اند اما فضای بین‌المللی به شدت علیه جمهوری اسلامی است.

***

مردم شهر آمل از بیلبورد بالا رفته و‌ تصویر خامنه‌ای را پاره کرند

***

فرمانداری بابلسر

***

یک منبع نظامی نیز به کیهان لندن گفت که معتقد است «با توجه به اینکه رئیسی در آمریکاست رژیم برای حفظ ظاهر هم که شده دستور کشتار نداده؛ اما مشکل رژیم این است که خشم مردم بی‌سابقه است و از موقعیت دفاعی به آفندی تغییر وضعیت داده‌اند... این شرایط سبب ریزش نیروهای نظام و عقب‌نشینی آنها می‌شود همانطور که در ویدئویی که از رشت آمده دیدیم وقتی یکی از این نیروها به دست مردم افتاد میل و رغبتی بین بقیه نیروها برای نجات او نبود.»

***

از اینستاگرام گلشیفته فراهانی:

در چنین شرایطی است که علی خامنه‌ای که بال‌های نظام‌اش در هفته‌های گذشته روی بیماری و مرگ وی مانور می‌دادند، صبح چهارشنبه برای شماری از همین کارگزاران سخنرانی کرد بدون اینکه حتا به اعتراضات مردم و وضعیت بحرانی کشور اشاره کند. البته برخی می‌گویند سخنرانی خامنه‌ای با صدایی خسته و جملاتی کِشدار حاکی از ضعف جسمانی اوست.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy