Friday, Sep 23, 2022

صفحه نخست » بیانیه‌ی هشدارآمیز ستادکل نیرو‌های مسلح

mosalah_banner.jpgستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با ناآرامی‌های بعد از درگذشت مهسا امینی بیانیه‌ای صادر کرد

این بیانیه خویشتنداری مأموران و حافظان امنیت مردم و کشور در برخورد با معترضان در روزهای نخستین ناآرامی‌ها را تحسین کرده و افزوده است: مجاهدت‌های نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان حافظان امنیت روانی و اجتماعی کشور، در خط مقدم مبارزه با ناهنجاری‌ها و مقابله با برهم‌زنندگان نظم و سلامت جامعه، موضوعی نیست که از نگاه هیچ ایرانی منصف و میهن دوستی دور بماند. اما متأسفانه در حوادث چند روز گذشته بعضاٌ مشاهده شد که این خویشتنداری‌ها آشوبگران و تروریست‌های اجاره‌ای را به این خیال باطل سوق داد که به زعم خود می‌توانند با چند حرکت ایزایی در حمله به حافظان نظم و آرامش مردم، اقتدار پلیس و امنیت کشور را به چالش بکشند و ضد انقلاب بیرون از مرزها در رسانه‌های خود، قهقهه مستانه سردهند؛ غافل از اینکه ملت موقع‌شناس ایران اسلامی با جدا کردن صف اعتراضات خود از این اغتشاشگران اجاره‌ای و مزدور، خیلی زود چهره ضد امنیتی آن‌ها را افشا کردند.

«حمایت کامل» ارتش از پلیس در پی اعتراضات به مرگ مهسا امینی و حجاب اجباری

رادیو فردا - همزمان با بیانیه‌های تهدیدآمیز مقام‌های قضایی و انتظامی در خصوص برگزاری تجمع‌های اعتراض‌آمیز در پی کشته شدن مهسا امینی، ارتش ایران هم در بیانیه‌ای بر حمایت خود از نیروی انتظامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتش در بیانیه‌ای که روز جمعه، یکم مهر، منتشر کرد، ضمن محکوم کردن «توهین به ساحت مقدس قرآن، پرچم و مقدسات» اعلام کرده است که این ارگان نظامی از نیروی انتظامی «حمایت کامل» می‌کند.

در حدود یک هفته‌ای که از آغاز اعتراضات می‌گذرد، به‌رغم تلاش رسانه‌های حکومتی بر وجود «انحراف» در اعتراضات، تنها یک ویدئو از آتش زدن پرچم ایران منتشر شده که آن هم به نظر می‌رسد صحنه‌سازی باشد.

در همین حال در این مدت همزمان با برگزاری تجمع‌های اعتراضی در سراسر ایران، اخبار غیر رسمی از عدم همراهی ارتش با سپاه و حتی «مواجهه» آن در درگیری‌های روز چهارشنبه، ۳۰ شهریور، در سقز حکایت داشتند. اما هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرد و بعدتر برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این خبر را جعلی خواندند.

اما از سوی دیگر برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی و همین طور معترضان خیابانی خواستار همراهی ارتش با مردم شده‌ و شعار داده‌اند که «ارتش یار ما باش».

در همین حال علی کریمی، فوتبالیست سابق و شناخته‌شده ایرانی که در روزهای گذشته پست‌های متعددی در حمایت از حرکت‌های اعتراضی مردم منتشر کرده، روز پنج‌شنبه در توئیتی خطاب به «ارتش ایران» نوشت: «یه وطن منتظر شماست، نذارید خون بی‌گناه ریخته بشه.»

در دو روز گذشته مقام‌ها و نهادهای قضایی و نظامی ایران بر برخورد با معترضان که از آن‌ها با نام «اغتشاشگر» نام می‌برند تاکید کرده‌اند.

از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه، ۳۱ شهریور، با انتشار بیانیه تندی، اعتراضات خیابانی اخیر را «فتنه» نامید و از قوه قضائیه خواست با «دروغ‌پردازان» در فضای مجازی، برخورد «عبرت‌آموز» داشته باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy