Saturday, Sep 24, 2022

صفحه نخست » فرمانده انتظامی استان گیلان: چند شب هست در یک قدمی سقوط هستیم

soghoot_banner.jpgرادیو فردا - یک رسانه محلی در استان گیلان انتشار اظهاراتی به نقل از فرمانده نیروی انتظامی این استان درباره نزدیک بودن «سقوط» نیروهای انتظامی و «پیروزی» معترضان را تکذیب کرد.

وب‌سایت گیل‌خبر روز شنبه دوم مهر نوشت: «این رسانه هیچگونه مصاحبه‌ای طی چند ماه گذشته با فرماندهی انتظامی گیلان نداشته» و این گفت‌وگو «توسط برخی از افراد ساخته شده» است.

اما، بر اساس آن چه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، عزیزالله ملکی فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان در یک گفت‌وگو با سایت گیلخبر درباره اعتراضات ضدحکومتی در ایران گفته است: «چند شب است در یک قدمی سقوط هستیم» و «اگر از استان‌های همجوار نیروهای کمکی اعزام نمی‌شد اغتشاشگران پیروز میدان بودند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی در جریان هر اعتراضی، معترضان را «اغتشاشگر» می‌نامند تا سرکوب آنان را توجیه کنند.

در روزهای گذشته، تصاویر و ویدئوهای متعددی از اعتراضات شهر رشت منتشر شده که نشان می‌دهد مردم معترض توانستند نیروهای ویژه را به عقب برانند.

آقای ملکی در این گفت‌وگو که گفته می‌شود پس از مدتی از وب‌سایت گیل‌خبر حذف شده، به وجود «اختلاف‌هایی در بین فرماندهان و نیروهای ناجا در زمینه مقابله با معترضان» اشاره کرده و می‌گوید که «اکثر بازداشت‌شدگان دهه هشتادی هستند».

همچنین فرمانده نیروی انتظامی گیلان روز شنبه گفت در اعتراضات هفته گذشته این استان ۷۳۹ نفر در سطح استان بازداشت شدند.

او در یک نشست خبری افزود که از این تعداد ۶۰ نفر زن هستند که «طی این سه روز دستگیر شده‌اند».

ملکی در این جا نیز تایید کرد که «اکثر افراد دستگیرشده دارای سنین پایینی هستند» و نیروی انتظامی برای سرکوب اعتراضات از «بسیج و سپاه و نیز قوه قضاییه» کمک گرفت.

با این حال، به گفته او در جریان اعتراضات ۱۰۴ نفر از نیروهای انتظامی در گیلان مجروح شدند و «تعدادی از خودروها و موتورهای ماموران نیروی انتظامی، یک آمبولانس، یک اتوبوس سازمان انتقال خون» به آتش کشیده شد.

پیشتر گزارش‌ها و ویدئوها حاکی از آن بود که نیروی انتظامی برای انتقال نیروهای خود و همچنین بازداشتی‌ها از آمبولانس استفاده می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy