Saturday, Sep 24, 2022

صفحه نخست » پیام اختصاصی کتایون ریاحی، بازیگر: «ایران خانم به پا خاسته» + واکنش به وزیر ارشاد

01_riahi.jpgکتایون ریاحی،‌ بازیگر ایرانی در واکنش به سخنان وزیر ارشاد این کشور که گفته «زنان بازیگری که روسری از سربرداشته‌اند وارد فعالیت‌های دیگر شوند»، به او توصیه کرده است که «به فکر یک کار آبرومند برای خودش باشد.»

پیام اختصاصی کتایون ریاحی، بازیگر: «ایران خانم به پا خاسته»

بی بی سی - محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برداشتن روسری چند بازیگر گفته گفته «اگر کسی اصرار دارد که از قوانین جمهوری اسلامی تبعیت نکند، ما اصراری بر مجبور کردن آن‌ها به این امر نداریم؛ آن‌ها می‌توانند آزادانه وارد فعالیت‌های دیگری بشوند».

او گفته « دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره حاکمیت قانون است؛ ما در خدمت تمام اهالی فرهنگ و هنر هستیم و چتر دولت و نظام همه اهالی فرهنگ و هنر را در بر می‌گیرد مگر کسانی که خودشان مصر هستند که زیر این چتر نباشند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفته «برخی از حرکات هنجارشکنانه که در تقابل با قانون باشد را نمی‌پسندیم» و به صورت تلویحی هنرمندانی را که به اصطلاح کشف حجاب کردند، ممنوع الکار کرد.

او گفته «بازیگران زنی که کشف حجاب کردند، به این انتخاب جدید رسیدند که تابع قوانین نباشد. ما در حوزه فرهنگ و هنر در خدمت عزیزانی هستیم که ملزم به قانون هستند».

در جریان اعتراض‌های اخیر به مرگ مهسا امینی تعدادی از هنرمندان و بازیگران سینما و تلویزیون و تئاتر روسری از سر برداشتند و در فضای مجازی عکس‌هایی از خودشان بدون روسری منتشر کردند.

کتایون ریاحی،‌ شبنم فرشادجو،‌ آناهیتا همتی و پگاه آهنگرانی از جمله زنان بازیگری هستند که در اعتراض به جان‌باختن مهسا امینی و در همبستگی با اعتراض‌‌های کنونی در ایران حجاب از سر برداشته‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy