Saturday, Sep 24, 2022

صفحه نخست » پیام مهم اصغر فرهادی به زبان انگلیسی برای اعتراضات ایران

farhadi_banner.jpgدعوت اصغر فرهادی از هنرمندان سراسر دنیا برای اعلام همبستگی با مردم ایران

توانا - اصغر فرهادی با انتشار ویدیویی به زبان انگلیسی از «هنرمندان، سینماگران، روشنفکران، فعالین حقوق مدنی در سراسر دنیا و هر کس که به کرامت انسان و آزادی باور دارد» دعوت کرد با زنان و مردان «قوی و شجاع» ایران، به هر شیوه‌ای ابراز همبستگی کنند.

متن پیام آقای فرهادی به شرح زیر است:

« من اصغر فرهادی هستم، فیلمساز.

حتما خبرهای اخیر ایران را شنیده‌اید و تصاویر زنان پیشرو و شجاعی را که پیشاپیش اعتراضات برای حقوق اولیه انسانی خود در کنار مردان ایستاده اند،دیده‌اید. آنها به دنبال حقوق ساده ولی بسیار اساسی‌ای هستند که سال ها از آنها دریغ شده است.

این جامعه و خصوصا زنان راه سخت و دردآوری را تا به اینجا طی کرده‌اند و حالا به روشنی به نقطه‌ی سرنوشت سازی رسیده‌اند.

من آنها را از نزدیک در این شب ها دیدم. بیشتر آنها بسیار جوان‌اند؛ هفده ساله، بیست‌ساله. خشم و امید را در چهره‌ی آن ها و در قدم‌هایشان در خیابان ها دیدم و عمیقاً به تلاش‌هایشان برای رسیدن به آزادی و حق تعیین سرنوشتشان علی‌رغم خشونت‌هایی که بر آنها روا می‌شود، احترام می‌گذارم. به زنان قدرتمند کشورم افتخار می‌کنم و صمیمانه امیدوارم که با این تلاش‌ها به هدفشان برسند.

من از طریق این ویدیو از شما هنرمندان، سینماگران، روشنفکران، فعالین حقوق مدنی در سراسر دنیا و هر کس که به کرامت انسان و آزادی باور دارد دعوت به همبستگی با زنان و مردان قوی و شجاع ایران می‌کنم؛ با ساختن ویدیو، با نوشتن مطلب و یا هر شیوه‌ی دیگری.

این یک مسئولیت انسانی‌ست و می‌تواند امید ایرانیان برای رسیدن به این هدف زیبا و بزرگ را بیش از پیش تقویت کند، در کشوری که تردید ندارم زنان در آن اغازگر تغییرات خواهند بود.

برای فردایی بهتر.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy