Wednesday, Sep 28, 2022

صفحه نخست » تهدید روحانیان در کردستان

kurd_banner.jpgاعتراضات در ایران؛ تهدید روحانیان اهل سنت کرد

دویچه وله - گزارش‌ها از ایران حاکی از ادامه روند دستگیری‌ فعالان و معترضان و تداوم اعمال محدودیت ‌و فیلتر‌ینگ بر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان‌‌ است. در همین حال حمایت‌های جهانی از اعتراض‌های مردمی همچنان در جریان است.

بنا بر گزارش‌ها از مناطق کردنشین ایران، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در ادامه دستگیری‌ فعالین مدنی و شهروندان معترض، به تهدید روحانیان می‌پردازند

یک روحانی از شهرستان مهاباد ضمن تائید این موضوع به دویچە وله فارسی گفت: "از همان روزهای آغاز اعتراضات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران، یکی یکی با امامان مساجد تماس گرفتەاند و آنها را تهدید کردەاند کە در صورت موضع‌گیری در قبال اعتراضات اخیر با عواقبی روبرو خواهند بود".

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان تا کنون دو روحانی اهل سنت در شهرستان اشنویه دستگیر شدەاند. این روحانیون مرگ مهسا امینی را محکوم و از اعتراضات مردم حمایت کردە بودند.

• پیام‌رسان "وایبر" در ایران فیلتر شد
در ادامه اعمال محدودیت ‌و فیلتر‌ینگ شدید جمهوری اسلامی بر شبکه اینترنت، خبرها از ایران حاکی از فیلتر پیام‌رسان وایبر است.

لیست پیام‌رسان‌هایی کە در روزهای گذشتە و به دنبال گسترش و تداوم اعتراضات بە مرگ مهسا امینی فیلتر شدەاند، مدام در حال طولانی‌تر شدن است. قبلا پلتفرم‌های اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ، لینکدین، گوگل‌پلی فیلتر شدە بودند.

اوایل دهه نود "وایبر" محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی داشت، اما پس از آنکه مقامات جمهوری اسلامی پهنای باند این پیام‌رسان را محدود کردند، کاربران ایرانی به "تلگرام" کوچ کردند.

• احتمال فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس‌اپ
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی و به نقل از کارشناسان پیش‌بینی کردە کە احتمالا "فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ دیگر رفع نخواهد شد و این دو پلتفرم محبوب به سرنوشتی مشابه تلگرام دچار خواهند شد."

روزنامه دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است: «اعمال محدودیت‌های حداکثری بر فضای مجازی و مسدود شدن دسترسی کاربران به عمده پلتفرم‌های خارجی به گونه‌ای ‌است که به‌نظر می‌رسد نسخه کامل و بی‌نقصی از طرح صیانت در حال اجراست».

کارشناسان اقتصادی قبلا در مورد فیلترینگ اینستاگرام و عواقب اقتصادی آن هشدار دادە بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy