Wednesday, Sep 28, 2022

صفحه نخست » فوری: افشای نامه قوه قضاییه، سر مهسا امینی هنگام بازداشت به جدول خورده بود

28-1.jpgایران اینترنشنال - گروه هکری «عدالت علی» نامه‌ علی امرائی، دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ به «دکتر محسن‌پور»، سرپرست این دادسرا را منتشر کرده که بر اساس آن، به نقل از شاهدان اعلام شده سر مهسا امینی هنگام بازداشت با جدول برخورد کرده است.

بر اساس این نامه، مهسا امینی به یکی از بازداشت‌شدگان در ون گشت ارشاد هم از ضربه‌ وارد شده به سرش و خونریزی آن گفته است.

این نامه نتایج تحقیقات اولیه دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ است.

بر اساس این نامه، بازرسی نیروی انتظامی از رانندگان تاکسی و نگهبانان پارک طالقانی و کسبه سوال کرده و آنان گفته‌اند که مهسا امینی در حین انتقال به ون «مقاومت» کرده و بر «اثر کشمکش ایجاد شده، سرش به جدول برخورد کرده» است.

دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ تهران همچنین در این نامه به سخنان یکی از دختران همراه مهسا امینی در ون اشاره کرده است.

309424914.jpgبه گفته این دختر، مهسا امینی «از ضربه وارد آمده به سر و همچنین خونریزی از ناحیه سر ابراز ناراحتی» کرده و «دائما شیون می‌کرده» و تقاضای دریافت موبایل خود را داشته اما ماموران به او توجهی نشان نداده‌اند.

***

عرفان مرتضایی پسرخاله، مهسا (ژینا) امینی، روز دوشنبه ۴ مهر، در مصاحبه با خبرگزاری اسکای نیوز اعلام کرد که طبق گفته شاهدان عینی مهسا قبل از فوت در ون گشت ارشاد تحت شکنجه و توهین پلیس بوده است.

***

تصاویر اختصاصی از سی‌تی‌اسکن مهسا امینی که پیش از این از سوی ایران‌اینترنشنال منتشر شد نیز نشانگر شکستگی جمجمه در سمت راست سر او در اثر عوارض ناشی از ضربه مستقیم به جمجمه بود.

این تصاویر همچنین نشانگر وجود ترشحات و خون در ریه او بود. به گفته پزشکان، تجمع مایعات در ریه، ناشی از ورود به کما در پی ضربه سنگین به سر مهسا امینی بوده است.

خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز اصالت تصاویر افشا شده از سی‌تی‌اسکن مهسا امینی در ایران‌اینترنشنال را تایید کرد و نوشت که پیگیری‌های خبرنگارش از «‌مراجع ذیربط» ‌نشان می‌دهد این عکس‌ها مربوط به اوست.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

ایران‌اینترنشنال همچنین روز ۲۹ شهریور به نقل از یک منبع مطلع قضایی جمهوری اسلامی خبر داده بود یکی از دوربین‌های مشرف به محل بازداشت مهسا امینی که ضرب و جرح او را در نزدیکی ایستگاه مترو ضبط کرده، با دستور دادستان تهران از جا کنده شده و در اختیار قوه قضاییه است:

اختصاصی: یکی از دوربین‌های مشرف به محل بازداشت مهسا امینی با دستور دادستان از جا کنده شده

همچنین یکی از کارکنان دستگاه‌های حکومتی که صحنه ضرب و جرح مهسا امینی را هنگام وارد کردنش به خودروی گشت ارشاد دیده، به شدت از سوی مقام‌های امنیتی تهدید شده تا در مورد آن سکوت کند.

پیش از این مقام‌های جمهوری‌اسلامی گزارش‌ها مبنی بر مورد ضرب و جرح قرار گرفتن این دختر ۲۲ ساله را تکذیب کرده بودند و گفته بودند تعیین علت مرگ او سه هفته طول می‌کشد.

دادیار شعبه پنج دادسرای ناحیه ۳۸ تهران اما در نامه خود بخشی از اتفاقات مربوط به حضور مهسا امینی در مقر پلیس امنیت اخلاقی را اعلام کرده است.

او نوشته که خودروی ون ساعت ۱۹:۱۵ به مقر پلیس امنیت اخلاقی رسیده و بازداشت‌شدگان به سالن منتقل می‌شوند و مدتی بعد مهسا امینی بی‌هوش می‌شود.

بر اساس این نامه، اورژانس در سالن حاضر شده و اعلام می‌کند مهسا امینی فوت شده که این موضوع باعث سر و صدای زیاد و حتی درگیری ماموران و افراد حاضر در سالن پلیس امنیت اخلاقی می‌شود.

بیمارستان کسری روز ۲۶ شهریور در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود مهسا امینی بدون «علائم حیاتی» و در حالت «مرگ مغزی» به این بیمارستان منتقل شده و ۴۸ ساعت پس از احیا، بار دیگر دچار ایست قلبی شده و درگذشته است.

صفحه اینستاگرام بیمارستان کسری، ساعاتی بعد این پست را حذف کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy