Sunday, Oct 2, 2022

صفحه نخست » یک پرسپولیسی دیگر بازداشت شد

asgari_banner.jpgحمیدرضا علی‌عسگری، بازیکن سابق پرسپولیس، بازداشت شد

رادیو فردا - گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که حمیدرضا علی‌عسگری، بازیکن سابق پرسپولیس، بازداشت شده است.

بازداشت آقای علی‌عسگری پس از انتشار پستی در حمایت از خواسته‌های شهروندان در اعتراض‌های جاری صورت گرفته است.

تاکنون اتهامات این بازیکن سابق فوتبال به‌طور رسمی اعلام نشده است.

این دومین بازداشت یک فوتبالیست سابق طی هفته جاری است. حسین ماهینی، بازیکن سابق تیم ملی ایران، نیز روز هفتم مهر با دستور قضایی و به اتهام «تشویق به اغتشاش و همصدایی با دشمن» بازداشت شده بود.

تاکنون تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال از جمله سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران که در محکومیت کشته شدن مهسا امینی و حمایت از اعتراض‌های مردمی پیام داده بودند، مجبور به پاک کردن فوری پیام‌های خود از فضای مجازی شده‌اند.

عدم واکنش اعضای تیم ملی فوتبال به حوادث اخیر در بازی با تیم اروگوئه که هفته گذشته برگزار شد، با انتقاد‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی همراه شده بود. به‌ویژه شادی پس از گل به اروگوئه که به اردوی تیم ملی آمد، باعث شد بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی عملکرد اعضای تیم ملی را با چهره‌هایی چون علی کریمی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، مقایسه کنند.

علی کریمی از آغاز اعتراضات کنونی با انتشار توئیت‌ها و استوری‌‌های متعدد در اینستاگرام و توئیتر به حمایت از معترضان و حقوق زنان پرداخته است. این اقدامات با تهدید آشکار مقامات و رسانه‌های وابسته به جمهوری اسلامی همراه بوده است.

مقام‌های جمهوری اسلامی از اعتراض‌های مردمی در ایران به عنوان «اغتشاش» و «فتنه» نام می‌برند و با هر گونه حمایتی از آن سرسختانه برخورد می‌کنند.

این در حالی است که اعتراض‌های جاری در ایران بازتاب گسترده جهانی داشته و شمار زیادی از چهره‌های شناخته‌شده در سراسر جهان از معترضان ایرانی حمایت کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy