Monday, Oct 3, 2022

صفحه نخست » توضیحات آيت‌الله احمد ايروانی به خبرنامه گویا درباره ادعاهای صورت گرفته علیه خود و فرزندانشان

irvani2_banner.jpgویژه خبرنامه گویا

***

به نام خدای رحمان و رحیم

من داغ سوز عشق تو دانم نه مدعی

از شمع پرس قصه ز باد هوا مپرس

اخیرا مطالب و ادعاهایی به صورت گسترده علیه من احمد ایروانی و خانواده و دخترانم منتشرشده أست. برای جلوگیری از سوءاستفاده گروههای نقابدار نکاتی را برای تنویر افكارعمومی با کسانی که این دست ادعاها برایشان ابهاماتی ایجاد کرده مطرح می کنم:

١- در ابتدا تسلیت خود را خدمت همه خانواده های مصیبت دیده و عزادار، ایرانیان و همه مدافعان آزادی و عدالت به مناسبت شهادت مظلومانه بسیاری از جوانان و نماد آنان مهسا امینی تقدیم می دارم. حقیقتاً ازابرازهمبستگی و شجاعت بسیاری از جوانان، زنان، کنشگران، متفكران، دانشگاهیان، معلمان، هنرمندان و ورزشكاران و دیگر اقشار مردم با خانواده های عزادار در دفاع از حقوق بشروكرامت انسانی به خود می بالم وازسوء مدیریت مسئولین در این زمینه به طور خاص و دراداره امور به طورعام بسیار ناراحت و متاسفم .

٢- اگراز سوابق خود بخواهم بگویم، ازابتدای جوانی و تحصیل در حوزه علمیه قم، با تاسی به سیره عملی بسیاری از اساتید و حالات شخصی خود، با اینكه امكان اخذ مناصب دولتی و رسمی برایم فراهم بود اما نه قدمی در این راه برداشتم و نه بعضی مسئولیت های پیشنهادی را پذیرفتم. وظیفه اصلی خود را تبلیغ معارف اسلامی به نحو معقول وعملی می دانستم با محوریت جذب حداكثری به مبانی دین كه ازنظرمن متبلور در فداکاری و گذشت و كمک به دیگران است.

استقلال مالی و آزادی درانتخاب شغل همیشه برای من از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. برای همین در كنار تحصیل به قدر نیاز به كارهای اقتصادی می پرداختم، از جمله كمک به مرحوم پدرم و مشارکت با ایشان كه هم بازاری و هم كشاورز بودند. معتقد بوده و هستم كه روحانیون تا حد ممکن و در حد توان باید ارتزاق خود را از بیت المال و وجوهات كاهش دهند و در كنار تحصیل با کارهای معمول امرار معاش كنند.

٣- در سال ١٣٧٩ با دعوت دانشگاه کاتولیک آمریکا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری فلسفه به آمریکا آمدم و خانواده ام در سال بعد به من پیوستند. تحصیل من بدون هیچگونه كمک دولتی و بورسیه صورت گرفته و با توجه به سابقه تحصیلی و تدریس علوم دینی، از همان ابتدا بعنوان محقق و مسئول مطالعات اسلامی يكی از مراكز آن دانشگاه به استخدام در آمده و همزمان با تحصيل به تدريس دروسی از قبيل حقوق اسلامی و مقدمه ای بر اسلام شناسی، پرداخته كه اين همكاری ‌به مدت ۲۰ سال ادامه داشته است.

۴- گفته اند که هزینه کرسی تدریس مرا بنیاد علوی تامین کرده است. بنیاد علوی به دانشگاههای بسیاری در آمریکا کمک می کند که دانشگاه هاروارد و کلمبیا هم در زمره آنهاست. کمک این بنیاد و دیگر بنیادهای مستقر در آمریکا بر اساس قوانین این کشور امری معمول و قانونی و تحت قوانین حسابرسی است و نحوه مصرف آن با تصمیم دانشگاه انجام می شود.

۵ - متاسفانه به اشتباه از اینجانب به عنوان رییس مرکز اسلامی واشنگتن یاد می کنند و حال آنکه اینجانب دارای مرکز اسلامی نبوده سالیان سال است که درهیچ مرکزاسلامی حضورو‌سخنرانی نداشته ام. مرکزی که من مدیر آن هستم

همچنانکه از اسم آن معلوم است "مرکز مطالعات اسلام و خاورمیانه" (www.csime.org) مرکزی غیر انتفاعی و‌ غیردینی است که تحت قوانین آمریکاست ودر زمینه صلح؛ آموزش و محیط زیست فعالیت می کند. در عین حال، به دلیل فعالیت های من در مسیر صلح جهانی، دعوت های فراوانی به کشورهای مختلف داشته ام و با مقامات ارشد کشورها ازجمله پادشاهان، روسای جمهور و وزراي خارجه گفتگو کرده ام، چنانکه از مدعوین مجمع اقتصادی جهانی در داووس بوده ام و چندین سال در این کنفرانس با رهبران دینی و سیاسی جهان گفتگو داشته ام.

٦- فرزندان من همگی با تلاش و زحمت بسیار و صرفا با اخذ وام و‌ یا کمک تحصیلی به مدارج عالی رسیده اند و به‌ کار و‌خدمت قانونی در جامعه آمریکا مشغول اند. آنها سبک زندگی خود را دارند و طبعا رابطه من با فرزندانم رابطه ای پدرانه است و آنها در انتخاب نوع زندگی و پوشش و کار خود کاملا مستقل و آزاد هستند. من شخصا به حجاب به صورت کلی معتقدم ولی به تحمیل و اجبار آن معتقد نیستم. لذا چه فرزندان من و‌ چه دیگر بانوان عزیز آزادند و باید هر طور که تشخیص می دهند زندگی کرده و پوشش خود را انتخاب کنند.

اگر چه عصبانیت مردم از عملکرد مسئولین بویژه بعضي ازروحانیو‌ن و سوء استفاده از بيت المال و رواج بساط ريا و نفاق قابل درك است اما به خطا و يا عمد، سيلي از تهمت و تهديد را با سوء استفاده از فضای مجازی عليه اينجانب و بويژه دختران بي گناهم راه انداختن نيز كاری‌ غير منصفانه و خلاف مروت و جوانمردی‌ است و توقع جبران آن از همه انسانهای‌آزاده و جويای‌ حق مي رود.

هجران بلای ما شد یا رب بلا بگردان

با تشكر

احمد ايروانی

واشينگتن دي سي

١٠ مهر ١٤٠١ برابر با ٢ اكتبر ٢٠٢٢

***

در همین زمینه:

احمد ایروانی به جان کری چه گفت و چه شنید؟! (انصاف نیوز ۱۱ دی ۱۳۹۵)

آیت الله احمد ایروانی کیست و چند فرزند دارد (مصاحبه و گفتگو با آیت الله احمد ایروانی در سال ۱۳۹۳)



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy