Monday, Oct 3, 2022

صفحه نخست » مهدی ترابی می‌خواست گلش را به علی خامنه‌ای هدیه کند

پیام یونسی‌پور - ایران وایر

«زیر پیراهنش شعار نوشته بود. می‌خواست وقتی گل زد پیراهنش را بالا بزند و دوباره نشان بدهد؛ فقط می‌دانستیم دوباره در حمایت از رهبر نوشته. پنالتی‌زن تیم که اصلا کس دیگری بود، اما مهدی می‌خواست جلوی دوربین‌ها شادی کند و شعار روی پیراهنش را نشان بدهد. ولی خب پنالتی هم گل نشد.»

rahbarpers.jpgشادی پس از گل (مهر ۱۳۹۸) مهدی ترابی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس

***

این پیام را می‌نویسد و چند دقیقه بعد از صفحه پاک می‌کند؛ او یکی از بازیکنان کنونی تیم فوتبال پرسپولیس است.

نمی‌خواهد نامی از او برده شود و فقط آن‌چه شنبه در ورزشگاه آزادی توسط توسط «مهدی ترابی» ثبت شده را روایت می‌کند.

مهدی ترابی از بازیکنان نزدیک به حاکمیت است که سابقه حمایت از «علی خامنه‌ای» رهبر جمهوری اسلامی پس از گل‌زنی را هم دارد. او می‌خواست در روزی که به‌جز خودش، تمامی بازیکنان این تیم با مچ‌بند سیاه وارد زمین شده بودند، رفتاری باب میل حکومت انجام دهد.

مهدی ترابی چرا می‌خواست گل بزند؟

در جلسه توجیهی پیش از بازی پرسپولیس و تراکتور، «یحیی گل‌محمدی» سرمربی پرسپولیس، پنالتی‌زن احتمالی این تیم را «یورگن لوکادیا» معرفی می‌کند؛ مهاجم هلندی که فعلا بهترین گل‌زن پرسپولیس در فصل جاری است.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

دقیقه ۸۸ مسابقه، داور یک پنالتی مشکوک به سود پرسپولیس اعلام می‌کند. این صحنه به حدی مشکوک هست که حتی «پایان رافت» مهاجم پیشین این تیم در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعتراف کرده که پرسپولیس نیازی به «این‌گونه پنالتی‌ها» ندارد.

تراکتور یک بر صفر جلو افتاده و این پنالتی می‌تواند پرسپولیس را به بازی برگرداند.

مهدی ترابی بدون اجازه یحیی گل‌محمدی و سایر بازیکنان توپ را در دست می‌گیرد و پشت توپ می‌ایستد. بازیکنان پرسپولیس ابتدا اعتراض می‌کنند، اما مهدی ترابی، پاسخی به اعتراض‌شان نمی‌دهد. او زیر پیراهنش شعاری در حمایت از رهبر و نظام جمهوری اسلامی نوشته بود و می‌خواست پس از گل‌زنی آن را به دوربین‌ها نشان دهد. مشابه کاری که پیش از این هم انجام داده بود.

اما «محمدرضا اخباری» دروازه‌بان تراکتور، ضربه پنالتی او را مهار کرد. حمایت مهدی ترابی از نظام، الکن ماند.

یحیی گل‌محمدی که در جریان دیدار پرسپولیس و تراکتور، کمتر لب زمین حاضر می‌شد، بلافاصله او را از زمین بازی بیرون کشید. بازیکن پرسپولیس به «ایران‌وایر» گفته است که حتی اگر این پنالتی گل می‌شد هم سرمربی پرسپولیس به دلیل سرکشی از دستور او برای تغییر پنالتی‌زن، او را تعویض می‌کرد.

مهدی ترابی تنها بازیکن پرسپولیس بود که بدون مچ‌بند مشکی وارد زمین شد. منبع «ایران‌وایر» گفته است مهدی ترابی تنها بازیکنی بود که حاضر نشد در تصمیم گروهی بازیکنان برای سکوت کردن و شادی نکردن پس از گل‌زنی، با دیگر بازیکنان همراهی کند.

چرا مهدی ترابی با حمایت از ماهینی مخالف بود؟

بازیکن پرسپولیس به عنوان منبع خبری، به «ایران‌وایر» گفته است که مهدی ترابی از ساعات پیش از مسابقه، با سایر بازیکنان پرسپولیس صحبت نمی‌کرد و رفتاری جداگانه داشت.

حدود شش ساعت پیش از آغاز این دیدار، بازیکنان پرسپولیس به مدیریت باشگاه اعلام کرده بودند که در صورت آزاد نشدن «حسین ماهینی»، در زمین حاضر نخواهند شد.

حسین ماهینی کاپیتان سابق پرسپولیس و بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران، ۷مهر توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد. کاپیتان پیشین پرسپولیس به این دلیل بازداشت شد که طی دو هفته گذشته در حساب توییتری خود، با اعتراضات ضد حکومتی مردم ایران علیه نظام جمهوری اسلامی اعلام همبستگی و همراهی کرده بود.

مهدی ترابی اما می‌خواست برخلاف جریان آب شنا کند. او با درخواست بازیکنان برای تحریم بازی‌های لیگ تا آزاد شدن حسین ماهینی همراهی نکرد و گفته بود اگر شده، شخصا و به ورزشگاه آزادی می‌رود.

این درحالی است که یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس در کنفرانس خبری پیش از بازی خود به خبرنگاران گفته بود در شرایطی که «دل مردم ایران خوش نیست»، میلی به صحبت در مورد مسائل مرتبط با فوتبال ندارد.

مهدی ترابی در عین حال تنها بازیکن پرسپولیس بود که نسبت به صحبت‌های «حسن عباسی» ایدئولوژیست جمهوری اسلامی سکوتی معنادار کرد. حسن عباسی پس از اتفاقات اخیر در سخنرانی خود گفته بود: «بازیکنان فوتبال برای بی‌حجاب شدن زنان‌شان از مهسا امینی دفاع کرده‌اند.»

از قرارداد نجومی سرباز ولایت در پرسپولیس چه می‌دانیم؟

پیش‌ترها می‌گفتند که قلب آدم‌ها، زیر زبان آن‌هاست. اما در فوتبال ایران، انگار تمثیل‌های قدیمی هم دیگر پوسیده باشند؛ از مهر سال ۱۳۹۸ قلب آدم‌ها، نوشته شده بر زیرپیراهنی تن آن‌ها شد؛ از وقتی که مهدی ترابی پیراهنش را بالا زد تا شعاری را به دوربین صداوسیمای جمهوری اسلامی نشان دهد.

مهدی ترابی دو هفته پیش از اعتراضات سراسری به گران شدن ۳۰۰ درصدی قیمت بنزین، پس از گل‌زنی برای پرسپولیس، پیراهن خود را بالا زد و شعاری سیاسی را نشان دوربین صداوسیما داد: «تنها راه نجات کشور، اطاعت از رهبری.» او سپس در کنفرانس خبری گفت: «من این کار را برای دل خودم کردم و هیچ کس بالاتر از مقام رهبری برای من نیست.»

۶خرداد، رسانه‌های ایران اعلام کردند که مهدی ترابی برای یک فصل حضور در پرسپولیس، قراردادی به ارزش ۹ میلیارد تومان بسته است. همچنین در قرارداد او تاکید شده که باشگاه پرسپولیس موظف به پرداخت «مالیات» این بازیکن است و این ۹ میلیارد تومان باید به صورت خالص در اختیار او قرار بگیرد.

یکی از شروط دیگر، دریافت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان باقی‌مانده از قراردادی است که او از دو سال قبل از پرسپولیس طلب داشت که این مبلغ نیز باید بدون کسر مالیات به او پرداخت شود.

او برای هر بار گل‌زنی یا هر پاس گل، برای هر پیروزی در لیگ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رقمی جداگانه و معاف از مالیات از پرسپولیس دریافت می‌کند؛ تیمی که مانند استقلال، سپاهان و بسیاری دیگر از باشگاه‌های ایران با بودجه‌های دولتی اداره می‌شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy