Tuesday, Oct 4, 2022

صفحه نخست » سخنی با عطاءالله مهاجرانی که دست در خون جوانان دارد، عبدالستار دوشوکی

dooshki_banner.jpg ویژه خبرنامه گویا

ترا گر هست در ره منزلی خواب فراغت کن

که چون ریگ روان، سرگشتگی منزل نمی دارد

غرض دلجویی بیرحمی قاتل بود، ورنه

زخاک و خون تپیدن لذتی بسمل نمی دارد

به تیغ از دامنش کوتاه اگر شد دست من، شادم

که خون بیگناهان دست از قاتل نمی دارد

از دیوان غزلیات صائب تبریزی

امروز خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران با شور و شعف توییت عطاالله مهاجرانی را که لاوه وار و مداهنه گونه تحلیل خامنه ای را جامع، دقیق، روشنگرانه و به‌هنگام خوانده بود, در صدر اخبار خود قرار داد.

خامنه ای مدعی شده است که قیام "زن زندگی آزادی" توطئه آمریکا و اسرائیل است و در مقابل سرکوب و کشتار های بیگناهان از نیروهای انتظامی دفاع کرده بود. حال مهاجرانی سرگردان با تملقی گدامنشانه و خادم مسلکی, توهم رهبر را تحلیلی دقیق و روشنگرانه توصیف می کند تا شاید به او اجازه بازگشت به ایران داده شود. زیرا در بریتانیا دیگر جایی برای او نیست.

گستاخی لسانی گداوار و حقیر گونه این چماقدار فرهنگی نظام ضد مردمی جمهوری اسلامی بعد از سرکوب شبانه و وحشیانه دانشجویان و قتل عام بیرحمانه مردم بی دفاع بلوچ در زاهدان در جمعه سیاه دریدگی و بی آزرمی ویژه ای را می طلبد که از حیطه درک هر انسان متمدن و آزادیخواهی خارج است. راستی چگونه می توان در لندن زندگی کرد و با بودجه عمومی و پول مالیات دهندگان ارتزاق کرد اما برای قاتلین مهسا ها و آن نوجوان ١٦ ساله بلوچ که تک تیراندازان تحت حکم خامنه ای سه روز پیش در جمعه خونین و سیاه با جنایت پیشگی و بیرحمی مطلق به همراه دهها نفر دیگر به خاک و خون کشیدند. اما باید به آقای مهاجرانی گفت بقول آن غزل معروف صائب تبریزی خون بیگناهان دست از قاتل بر نمی دارد.

مهاجرانی در پایان توییت مشمئزکننده خود به نقل از شعر مهدی اخوان ثالث خطاب به مخالفان خامنه ای میگوید: "بشنوند و ببینند: "خشکید و کویر لوت شد دنیاشان!"

اما برای اطلاع وزیر ارشاد سابق باید گفت قطعه کامل شعر مهدی اخوان ثالث این است:

خشکید و کویر لوت شد دریامان...

امروز بد و ازآن بتر فردامان...

زین تیره دل دیو سفت مشتی شمر...

چون آخرت یزید شد دنیامان....

عبدالستار دوشوکی

مرکز مطالعات بلوچستان ـ لندن



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy