Wednesday, Oct 5, 2022

صفحه نخست » "رهبر الدنگ" و مفسرانِ غیب‌گو! رضا علامه‌زاده

allamehzadeh.jpgهیچوقت مثل پریروز اینقدر با اشتیاق به سخنان سیدعلى خامنه‌ای گوش نکرده و از دیدنش قند در دلم آب نشده بود! اول از اینکه دیدم غیبتِ ده دوازده روزه‌ی او به علت مرگش نبود خیلى خوشحال شدم چون بدجوری غصه مى‌خوردم اگر غیب‌گوئیِ مفسرانِ حرفه‌ای که خبر مرگش را بارها داده بودند درست در می‌آمد و او قبل از دیدن روزهاى خفت و ذلّت‌اش مى‌مرد و ادامه غزلى که با این بیت شروع شده را از زبان فرزندان ایران نمى‌شنید: "ننگ ما ننگ ما، رهبر الدنگ ما"!
دوم اینکه وقتی دیدم یادی از هنرمندان و ورزشکاران و دخترانِ دبستانی و "رسانه‌های معاند" کرد مطمئن شدم اخبار را شخصا دنبال می‌کند و این‌بار هم مفسرانِ غیب‌گو اشتباه کرده‌اند که می‌گفتند او را چنان دوره کرده و از همه چیز بی‌اطلاع گذاشته‌اند که هیچ خبری به او نمی‌رسد. اگر اینطور بود خیلی حیفم می‌آمد که او به چشم خود سیلِ خروشان مردمِ متنفر از خود و حکومتش را در سراسر ایران و جهان ندیده و این ترجیع‌بند فریاد شده از میلیون‌ها گلو را با گوش خود نشنیده باشد: "مرگ بر دیکتاتور! "
سوم اینکه دیدم سیدعلی حتی در میان نظامیان سرتاپا مسلح‌اش جراتِ هارت و پورت کردن ندارد و مفلوکانه از مظلومیت سگ‌های درنده‌اش در سپاه و بسیج حرف می‌زند. مفسرانِ غیب‌گو در رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند که او مثل فلان و بهمان روز با توپِ پُر خواهد آمد و فرمان بگیر و ببند صادر خواهد کرد. اما هنوز نطقش تمام نشده، دختربچه‌های دبیرستانی با روسری‌های برافراشته در هوا از مدرسه به خیابان آمدند و با توپِ پُر فریاد زدند: توپ، تانک، فشفشه. آخوند باید گم بشه! "

با بوسه بر گیسوی شیردخترکان وطنم.
رضا علامه‌زاده



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy