Sunday, Oct 9, 2022

صفحه نخست » باز هم خنجر از پشت یک دولت دموکرات آمریکا به معترضان در ایران؟

usFBDemoc_banner.jpgایران اینترنشنال - رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، در مصاحبه‌ای با رادیوی اِن‌پی‌آر گفت که ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست و مقام‌های جمهوری اسلامی نیز باید به جای اتهام زدن به آمریکا درباره سازماندهی اعتراضات، به داخل ایران نگاه کنند.

به گفته رابرت مالی، آن‌چه ایالات متحده می‌خواهد حکومتی در ایران است که به حقوق اساسی مردمش احترام بگذارد و این به معنای سیاست تغییر رژیم نیست.

او دلیل اعتراضات در ایران را سیاست‌های خود حکومت دانست و با اشاره به سخنان مقام‌های جمهوری اسلامی درباره نقش آمریکا و اسرائیل در اعتراضات گفت: «آن‌ها باید از نزدیک به خانه نگاه کنند.»

مالی همچنین درباره اعتراض مقام‌های ایران به رفع تحریم‌های حوزه فن‌آوری به کنایه گفت: «تهران برای اولین بار "به رفع یک تحریم" اعتراض می‌کند.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز اول مهر مجوز کلی معافیت‌های تحریمی جدید برای ارائه خدمات اینترنتی برای ایرانیان را صادر کرد.

روز پنج‌شنبه ۱۴ مهر اما ایالات متحده هفت مقام جمهوری اسلامی را به دلیل قطع دسترسی به اینترنت و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز در پی کشته شدن مهسا امینی، تحریم کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در اظهارات تازه خود درباره توافق اتمی هم گفت جمهوری اسلامی هر بار در مذاکرات خواسته‌های غیر واقع‌بینانه و بی‌ربط با مذاکرات را مطرح کرده است.

مالی همچنین اعلام کرد که تهران بدون پیش‌شرط باقر نمازی را آزاد کرده و واشینگتن در حال مذاکره غیر‌مستقیم برای آزادی عماد شرقی، سیامک نمازی و مراد طاهباز، دیگر شهروندان آمریکایی زندانی در ایران است.

باقر نمازی، شهروند دوتابعیتی ایرانی-آمریکایی روز ۱۳ مهر از ایران خارج شد. روز نهم مهر نیز اعلام شد که یک مرخصی «هفت روزه» به سیامک نمازی، پسر او داده شده است.

سیامک نمازی در مهر ماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری به ایران بازداشت شد و همچنان در ایران محبوس است.

پدر او، باقر نمازی که از مقام‌های سابق یونیسف است نیز سال ۹۵ برای پیگیری وضعیت فرزندش به ایران رفت که بازداشت و زندانی شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy