Sunday, Oct 9, 2022

صفحه نخست » انفجار مهیب در پل کریمه؛ ضربه ای دیگر به نیروهای پوتین در جنگ اوکراین + فیلم

bridge_banner.jpgپل کریمه؛ مسیر تدارکاتی برای ارسال تجهیزات روسیه به جبهه جنگ اوکراین

رادیو فردا - در حالی که روسیه در حال «تحقیقات جنایی» درباره آتش‌سوزی در پل بزرگ میان این کشور و شبه‌جزیره کریمه است، یک مشاور رئیس‌ جمهور اوکراین خواستار تخریب این پل شد.

مقام‌های روسیه روز شنبه، ۱۶ مهر، از وقوع یک آتش‌سوزی در تنها پل بزرگی خبر دادند که خاک این کشور را به شبه‌جزیره کریمه متعلق به اوکراین که تحت تصرف و کنترل مسکو است متصل می‌کند.

در حالی که پیشتر اداره راه‌آهن کریمه اعلام کرده بود دلایل آتش‌سوزی در حال بررسی است، کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: «تحقیق جنایی در رابطه با حادثه روی پل کریمه آغاز شده است.»

بر اساس اعلام این کمیته، این آتش‌سوزی بر اثر «انفجار یک کامیون» صورت گرفته است.

همزمان میخاییلو پودولیاک، مشاور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین در حساب توئیتر خود این حادثه را یک «آغاز» خواند، اما مستقیما مسئولیتی از طرف اوکراین در حادثه برعهده نگرفت.

او نوشت: «هر چیز غیرقانونی باید از بین برود، همه چیز دزدیده شده باید اوکراین بازگردانده شود، هر چیزی که توسط روسیه اشغال شده باید تخلیه شود.»

پل کریمه که دارای خط آهن و همچنین راه شوسه است، با هزینه گزافی به دستور ولادیمیر پوتین و به ویژه برای حمل تجهیزات نظامی روسیه ساخته شده است.

آتش‌سوزی در این پل یک روز پس از مناسبت هفتاد سالگی رئیس‌ جمهور روسیه روی داده است.

پیشتر اداره راه‌آهن شبه‌جزیره کریمه روز شنبه اعلام کرده بود: «یک تانکر سوخت در قسمت انتهایی یک قطار آتش گرفت.»

همچنین اداره راه روسیه در وب‌سایت خود نوشت که تردد از طریق این پل متوقف شده است.

پل کریمه که در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد، بر روی تنگه کِرچ قرار دارد و به نمادی از الحاق این شبه‌جزیره به خاک روسیه در سال ۲۰۱۴ تبدیل شده است.

از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، ارتش روسیه از این پل برای تامین تجهیزات نظامی نیروهای خود در جنوب اوکراین استفاده می‌کند.

پیشتر روسیه همواره تاکید کرده بود که با وجود درگیری‌ها در اوکراین هیچ خطری متوجه این پل نیست.

با این حال، مسکو کی‌یف را تهدید کرده است که در صورت حمله نیروهای اوکراینی به پل یا شبه‌جزیره کریمه، کی‌یف با اقدامات تلافی‌جویانه مواجه خواهد شد.

چندین انفجار در ماه‌های اخیر در شبه‌جزیره کریمه در تاسیسات نظامی روسیه رخ داده؛ از جمله انفجار در پایگاه نظامی جانکوی در ماه اوت که موجب شد انبار مهمات این پایگاه ویران شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy