Monday, Oct 10, 2022

صفحه نخست » جزئیات قراربازداشت امروز شروین حاجی‌پور

hajipour_banner.jpgرادیو فردا - شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه اعتراضی «برای...» به «فعاليت تبليغى عليه نظام» و «ترغيب و تحريک افراد به اعمال خشونت‌آميز» متهم شد.

مجید کاوه، وکیل آقای حاجی‌پور، شامگاه یکشنبه ۱۷ مهر در توئیتی ضمن اعلام این خبر گفت که این خواننده از سوی شعبه ۱۱ بازپرسى دادسراى سارى تفهيم اتهام و با تبديل قرار بازداشت موقت با وثيقه‌ای بالغ بر ۱۰۰ ميليون تومان آزاد و دستور منع خروج او از كشور به مدت شش ماه صادر شده است.

شروین حاجی‌پور، ترانه «برای...» را با الهام از پست‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خواند.

این ترانه با استقبال گسترده در داخل و خارج از ایران روبرو شد و پس از آن شماری از خوانندگان ایرانی و خارجی به زبان‌های مختلف آن را اجرا کردند. در این ترانه به دغدغه‌های مردم ایران از جمله مشکلات اقتصادی، فاصله طبقاتی، فشارهای اجتماعی و معضلات محیط زیستی پرداخته شده بود.

آقای حاجی‌پور چند روز پس از انتشار این ترانه بازداشت شد ولی روز ۱۲ مهر به قید وثیقه آزاد شد.

او پس از آزادی در ویدئویی، دلیل بازداشت خود را «سوء‌تفاهم‌‌ درباره احتمال سفارشی بودن ترانه اخیر خود از سوی جریان یا سازمان‌های خاص خارج از ایران» عنوان کرد و گفت که این «سوء تفاهم» برطرف شده و این کار را با هدف «همدردی با مردمی که به شرایط جامعه نقد داشتند» انجام داده است.

در روزهای گذشته ویدئوهایی از اعتراف‌ اجباری شماری از شهروندان بازداشت‌شده و خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات جاری در رسانه‌های مختلف وابسته به حکومت جمهوری اسلامی پخش شده است.

تحلیل کانال کوچه: "پشت پرده ویدیوی مشکوک از شروین حاجی‌پور در چنگ نیروهای سپاه"

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy