Monday, Oct 10, 2022

صفحه نخست » یادداشت نویسنده نامدار مراکشی درباره خیزش جاری در ایران

joloun_banner.jpgفقط مردم ایران می‌توانند رژیم ارتجاعی و خطرناک ایران را سرنگون کنند

ناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

طاهر بن جلون، نویسنده و شاعر مراکشی-فرانسوی، در یادداشتی درباره خیزش جاری در ایران رفتار رژیم جمهوری اسلامی را در قبال مردم این کشور وحشیانه توصیف کرده و افزوده است که این حکومت برای باقی ماندن در قدرت ناچار است همانند رژیم الجزایر سرکوب و کشتار کند.

بن جلون گفته است که وضعیت جاری در ایران یعنی ادامۀ برتری مذهب بر سیاست آنهم در جهانی که فرد در پی زندگی آزاد است دیگر امکانپذیر نیست. بن‌جلون گفته است که شعار "زن، زندگی، آزادی" آغاز پایان محتمل رژیمی است که نه حقوق انسان را به رسمیت می‌شناسد و نه به طریق اولی حقوق زن را.

بن‌جلون، در ادامه افزوده است که حکومت ایران نه فقط با مردم این کشور بلکه با بسیاری از کشورها سر عناد و جنگ دارد : در لبنان رژیم اسلامی ایران از طریق حزب الله حضور و سلطۀ خود را اعمال می کند. در سوریه، رژیم تهران به یاری بشار اسد، قاتل مردم این کشور شتافته است، در یمن از شورشیان حوثی حمایت می کند و در عراق تروریسم را از نو به صحنۀ جامعه بازگردانده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

طاهر بن جلون در پایان گفته است که برغم همۀ نگرانی ها دربارۀ سرانجام خیزش جاری جوانان در ایران، تنها مردم این کشور می توانند رژیم تمامیت‌خواه اسلامی را که بر دریافتی ارتجاعی و خطرناک از اسلام استوار شده است، واژگون کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy