Monday, Oct 10, 2022

صفحه نخست » رد پای علی خامنه‌ای در کنسرت داریوش در لندن

dar_banner.jpgبی بی سی - تهدید به بمب گذاری در کنسرت داریوش اقبالی در لندن باعث شد این برنامه که یکشنبه شب برگزار می‌شد، نیمه کاره بماند.

بنا بر اعلام پلیس لندن، ماموران پس از دریافت یک پیام تهدیدآمیز از یک منبع ناشناس، برای تحقیق به سالن اونتیم آپولو که محل برگزاری کنسرت داریوش بود، مراجعه کردند.

بر این اساس، به رغم عدم وجود شواهدی از جدی بودن تهدید، مدیریت سالن تصمیم گرفت کنسرت را متوقف و حاضران را تخلیه کند.

این نخستین کنسرت موسیقی ایرانی در لندن پس از آغاز دور جدید خیزش عمومی علیه حکومت در ایران بود.

داریوش اقبالی پیش از آغاز رخدادهای اخیر از ایرانیان سراسر جهان خواسته بود که تظاهراتی را علیه ابراهیم رییسی، عضو ارشد هیات مرگ در اعدام های ۶۷ و رییس جمهوری کنونی جمهوری اسلامی برگزار کنند.

این دعوت داریوش مورد توجه قرار گرفت و ایرانیان بسیاری در آن شرکت کردند.

همچنین داریوش در تور کنسرت های اخیرش با حضور در میان مردم و دعوت به همبستگی علیه حاکمان ایران ، تلاش های زیادی را برای روشنگری در این زمینه انجام داده و مشخصا از گروه ها و‌ رهبران سیاسی اپوزیسیون خواسته بدون توجه به اختلافات فکری و‌دعوا بر سر پرچم و محتویاتش ، برای کمک به مردم ایران گردهم آیند.

هنوز روشن نیست که تهدید به بمب گذاری از سوی چه فرد یا گروهی انجام شده ، اما داریوش در گفت و‌گوی کوتاهی که پس از نیمه کاره ماندن کنسرت انجام داد، به طور ضمنی عوامل جمهوری اسلامی را مرتبط با این تهدید دانست.

جو کنسرت امشب داریوش ملتهب و متاثر از اعتراضات گسترده اخیر در ایران بود و جمعیت حاضر به شکلی هم صدا و گسترده ، در فواصل ترانه ها، شعارهایی چون مرگ بر خامنه ای ، "آخوند باید گم بشه " و "زن، زندگی، آزادی" را سر می دادند.

ایرانیان حاضر در کنسرت پس از خروج از سالن و مطلع شدن از تهدید بمب گذاری، روبروی سالن برگزاری تجمع کردند و به شعار دادن علیه جمهوری اسلامی و علی خامنه ای پرداختند.

ظرف دستکم بیست وپنج سال گذشته این نخستین بار است که یک کنسرت ایرانی با تهدید به بمب گذاری نیمه کاره رها می شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy