Tuesday, Oct 18, 2022

صفحه نخست » حمایت بی‌سابقه علی کریمی از علی دایی

dk_banner.jpgایران وایر - در اتفاقی بی‌سابقه، علی کریمی، ستاره سابق فوتبال ایران، از علی دایی حمایت کرده است.

او در صفحات اجتماعی خود با انتشار متنی کوتاه از علی دایی برای موضع‌گیری اخیرش در قبال اتفاقات اردبیل تمجید کرد.

علی کریمی برای علی دایی از لقب «آقای گل» استفاده کرده و عبارت یاشاسین اردبیل را به کار برده است.

ورزش مدیا، رسانه مستقل در ایران با تیتر «ما همه با هم هستیم، فقط شما می‌توانستید» این خبر را پوشش داد.

ak.jpg👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

علی دایی و علی کریمی طی دو دهه گذشته، رابطه‌ای غیرحسنه داشتند که هرگز قابل برطرف شدن به نظر نمی‌رسید.

***
***

daei_banner.jpgواکنش علی دایی به نماینده اردبیل و صدا و سیما

رادیو فردا - علی دایی، ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران، بامداد سه‌شنبه با انتشار نوشته‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام تاکید کرد که گزارش‌ها درباره جان باختن اسرا پناهی، دانش‌آموز اردبیلی، به دلیل یورش نیروهای امنیتی به مدرسه این دانش‌آموز «صحت» دارد.

نوشته آقای دایی واکنشی به اظهارات کاظم موسوی، نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی، است که به طور ضمنی او را به ایراد سخنان خلاف واقع متهم کرده بود. کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اما نوشت: «اطلاعات من از زادگاهم اردبیل کامل می‌باشد و اگر به صحت مسئله‌ای نرسم هیچگاه اظهار نظر نمی‌کنم.»

علی دایی به دنبال انتشار گزارش‌ها درباره جان باختن اسرا پناهی ضمن اعتراض به این رخداد گفته بود که سکوت دراین‌باره «حکم خیانت به انسانیت و میهنم را دارد».

وی در نوشته بامداد سه‌شنبه خود کاظم موسوی را نماینده دولت و نه نماینده مردم اردبیل دانست و گفت: « چرا در مجلس و دولت صدای مردم شهرتان نبودید که اگر بودید کار به اینجا ختم نمی شد.»

***
***

آقای دایی همچنین به تناقض‌ها در روایت آقای موسوی از مرگ اسرا پناهی و عموی این دانش‌آموز اشاره کرد و نوشت: «با توجه به صحبت‌های عموی اسرا پناهی در صدا و سیما که عامل مرگ را بیماری مادرزادی و نارسائی قلب عنوان می‌نماید (اینجانب قبول ندارم) که در بیمارستان فاطمی اردبیل اتفاق افتاده است پس خودکشی دختر نازنین شهرم صحت ندارد و شما راست نمی‌گویید.»

کاظم موسوی مدعی شده بود که اسرا پناهی با خوردن قرص خودکشی کرده و «او اصلاً مدرسه‌ای نیست و مدرسه را نمی‌شناسد و به مدرسه نرفته است».

در این حال «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» روز دوشنبه اعلام کرد که مرگ اسرا پناهی، در جریان یورش نیروهای لباس شخصی به دبیرستان شاهد «مسجل» شده است.

بر اساس گزارش‌ها، ضرب‌وشتم دانش‌آموزان مدرسه شاهد اردبیل در پی مقاومت آن‌ها برای حضور در تظاهرات حکومتی صورت گرفته است، دانش‌آموزانی که «بدون اطلاع خانواده و به زور» در این مراسم شرکت کرده بودند.

گزارش‌ها حاکی است که دانش‌آموزان در واکنش به پخش شدن سرود حکومتی «سلام فرمانده»، شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند. به‌دنبال این اتفاق، ماموران امنیتی و لباس شخصی به دانش‌آموزان حمله کردند که در جریان آن اسرا پناهی کشته شد.

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران همچنین از زخمی شدن دست‌کم ده دانش‌آموز و تحویل هفت دانش‌آموز دیگر به نیروهای امنیتی با همکاری مسئولان مدرسه و انتقال آن‌ها به مکانی نامعلوم خبر داده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy