Wednesday, Oct 19, 2022

صفحه نخست » سخنان خامنه‌ای که از خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی حذف شد

rahbar_banner.jpgرادیو بین المللی فرانسه - علی خامنه‌ای در دیدار با جمعی از "نخبگان"، با اشاره به تحویل پهپادهای ساخت ایران به روسیه گفت کسانی انتقاد می‌کنند که "پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس می‌فروشید؟"... اما ساعتی بعد از انتشار، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی این جملات را از سخنان خامنه‌ای حذف کردند.

صبح چهارشنبه ۲۷ مهر، علی خامنه‌ای در دیدار با "صدها نفر از نخبگان جوان"، محور سخنان خود را بر تقدیر از آنان و پیشرفتهای علمی و فنی جمهوری اسلامی قرار داد.

او از صنعت هسته‌ای دفاع کرد و سپس گفت: "چند سال پیش، وقتی که عکس‌های تجهیزات پیشرفته‌ موشکی و پهپادی منتشر می‌شد، می‌گفتند این فتوشاپ است. حالا می‌گویند که پهپادهای ایرانی خیلی خطرناک است. چرا به فلان کس می‌فروشید، چرا به فلان کس می‌دهید"...

اما خبرگزاری‌های فارس، ایرنا، تسنیم و حتی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری این بخش از سخنان خامنه‌ای را سانسور کردند. در روزهای اخیر تحویل تسلیحات ایرانی به روسیه واکنش‌های بسیار زیادی را در سطح بین‌المللی برانگیخته است. یک روز قبل، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه "برخی ادعاها در باره ارسال تسلیحات از جمله پهپادهای نظامی از سوی ایران، جهت استفاده در جنگ اوکراین را فاقد صحت" دانسته بود. وی این "ادعاهای بی‌أساس را بخشی از فضاسازی سیاسی دستگاههای رسانه ای برخی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد" و در عین حال گفت که ایران برای گفتگو با اوکراین "جهت رفع این اتهامات" آماده است.

خامنه‌ای طی سخنانش در تقدیر از "نخبگان" کشور در عین حال تأکید کرد که "انسان‌های باهوشی که از استعداد و علم خود در جهت ساخت سلاح اتمی و سلاح شیمیایی و یا ابزارهای جاسوسی استفاده کرده‌اند، نخبه محسوب نمی‌شوند".

او همچنین از "برخی نخبگان که در ایران رشد می‌کنند اما ثمره این رشد را به خارج می‌برند و برخی اوقات نیز با دشمن همکاری می‌کنند" انتقاد کرد و گفت: "هر قدر دانشگاه تعطیل و روند فعالیت علمی تخریب و ناقص شود برای دشمن مغتنم است به همین علت دشمن در مقاطع مختلف برای توقف دانشگاهها تلاش کرده است".

به گفتۀ او "سرویس‌های جاسوسی برای فریب و جذب نخبگان در پوشش مراکز علمی آنها را دعوت می‌کنند و خود را نیز بسیار مؤدب و با هوش جا می‌زنند تا بتوانند نقشه خود را پیش ببرند".

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

او سپس مسئولیت بی‌اعتنایی نسبت به نخبگان کشور را به گردن دستگاه‌های دولتی انداخت و در مورد مهاجرت مجدد برخی از نخبگان که از خارج برگشته بودند گفت: "نباید بگذاریم نخبگان به واسطه برخی سنگ‌اندازی‌ها یا برخوردهای نامناسب، از دانشگاه و ادامه فعالیت در کشور مأیوس شوند"...

خامنه‌ای بر ثبات و دوام جمهوری اسلامی تأکید کرد و گفت کسانی که می‌گویند "نظام در حال فروپاشی است"، اشتباه می‌کنند. او گفت: "ما تسلیم نشدیم و ایستادیم و انشاءالله همچنان خواهیم ایستاد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy