Wednesday, Oct 19, 2022

صفحه نخست » خودکشی برادر اسرا پناهی دانش‌آموزی که توسط سرکوبگران رژیم به قتل رسید

19.jpgرادیو فردا - محمدرضا پناهی، برادر اسرا پناهی، که دست به خودکشی زده، در بخش آی‌سی‌یو جراحی بیمارستان امام خمینی اردبیل بستری شده است.

در تماس رادیو فردا با این بیمارستان خبر بستری شدن وی تایید شد.

جواد موگویی، مستندساز نزدیک به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، در ‌پستی اینستاگرامی نوشته بود که برادر اسرا پناهی غروب ۲۵ مهر خودکشی کرده است.

محمدرضا پناهی در این روز با تهدید و فشارهای امنیتی روایت حکومت مبنی بر داشتن عارضه قلبی خواهرش را تکرار کرد و اعترافات اجباری او همان روز از صداوسیما پخش شد.

به‌نظر می‌رسد که او ساعاتی پس از پخش این اعتراف اجباری خودکشی کرده است.

اسرا پناهی، دانش‌آموز مدرسه شاهد اردبیل، هفته گذشته در حمله نیروهای امنیتی به این مدرسه جان خود را از دست داد.

- منابع خبری کیهان لندن می‌گویند جوّ شهر اردبیل به شدت امنیتی گزارش شده بطوری که مأموران امنیتی حتی بطور سر زده به بیمارستان‌های شهر وارد شده و برای کادر درمان ایجاد رعب و وحشت می‌کنند.

- مردم به شدت خشمگین هستند و حتی شهروندان تهدید کرده‌اند که به خانه کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی که اطلاعات دروغ درباره اسرا پناهی مطرح کرده بود حمله خواهند کرد.

کیهان لندن - محمدرضا پناهی در روزهای گذشته ناچار به اعتراف اجباری درباره شیوه جان باختن خواهرش شده بود. او اعتراف اجباری کرده بود که ساعت ۶ بامداد روز چهارشنبه ۲۰ مهرماه خواهرش در خانه بدحال شده و او با موبایل شخصی‌اش با اورژانس تماس گرفته و خواهرش را به بیمارستان منتقل کردند.

اسرا پناهی دانش‌آموز دبیرستان شاهد اردبیل چهارشنبه گذشته در پی حمله مأموران امنیتی به دانش‌آموزان این مدرسه مورد ضرب و جرح قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

صداوسیمای جمهوری اسلامی عموی اسرا پناهی را نیز وادار به اعتراف اجباری کرد. او گفته بود «بیماری قبلی برادرزاده‌ام بعد از مرگ پدرش تشدید شده و ۳ شب پیش در خواب حالش بد شد و در بیمارستان فوت کرد.»

پس از اعلام خبر قتل حکومتی این دانش‌آموز، دوباره موتور سناریوسازی جمهوری اسلامی فعال شد. در ابتدا خبرگزاری فارس مدعی شد که اسرا پناهی اصلا دانش‌آموز نبود و به دلیل ناراحتی قبلی در بیمارستان بستری و فوت شده بود.

عموی اسرا پناهی افزوده بود که «برادر من یک ماه پیش فوت کرده بود و دخترش هم ناراحتی قلبی مادرزادی داشت. متاسفانه سه روز پیش ساعت ۱۲:۳۰ شب حالش خراب شد با آمبولانس به بیمارستان بردنش و آنجا فوت کرد. به هیچ تجمع و شورشی ربطی ندارد. »

شهردار اردبیل مدعی شده که پدر اسرا پناهی یک ماه قبل اعدام شده و مادرش نیز از پدرش طلاق گرفته بوده‌ است.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

علی محمدیان اردی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل نیز در توضیحاتی مبهم درباره انتقال اسرا پناهی مدعی شده که «اولین دستور دارویی برای این بیمار در دقیقه ۳۶ بامداد ۲۰ مهرماه بوده و علائم بدو ورود وی به اورژانس بیمارستان استفراغ و افت شدید فشار(فشار ۷) ثبت شده است. در مراحل درمان، وضعیت بیمار رفته رفته بدتر شده و در ساعات ظهر روز چهارشنبه تحت دیالیز سفاقی قرار گرفته و با وخامت حال وی، ساعت حوالی ۱۴ و ۲۵ دقیقه به بخش آی.سی.یو منتقل شده و در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه در اثر وقفه قلبی و تنفسی از دنیا رفته است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy