Friday, Oct 21, 2022

صفحه نخست » معترضان در تبریز در پی فراخوان زادروز ستارخان به خیابان آمدند

tabriz_banner.jpgمسعود سالاری - رادیو بین المللی فرانسه

فراخوان‌های زیادی برای راهپیمایی، تحصن و اعتصاب در روزهای آینده در داخل و خارج از ایران منتشر شده است. در برخی از این فراخوان‌ها و از جمله فراخوان گروه «جوانان محلات تهران» از مردم دعوت شده تا به طور گسترده در تظاهرات روز شنبه ۳۰ مهر و نیز چهارشنبه ۴ آبان که همزمان با چهلمین روز جان باختن مهسا امینی است، شرکت کنند. قرار است فردا، شنبه ۳۰ مهر، راهپیمایی بزرگ ایرانیان در برلین، پایتخت آلمان برگزار شود. برگزارکنندگان انتظار دارند ده‌ها هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

معترضان در تهران، تبریز و چند شهر دیگر ایران در شامگاه پنجشنبه ۲۸ مهر به خیابان آمدند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند.

در روزهای اخیر گروهی به نام «جوانان محلات تبریز» برای تظاهرات در زادروز ستارخان در این شهر فراخوان داده بودند.

تجمع معترضان در میدان ساعت، ارگ و خیابان شهناز (شریعتی) این شهر بیشتر بود و با وجود محدودیت‌های اینترنتی تصاویری از این تظاهرات در شبکه‌های اجتماعی همرسان شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

در محله اکباتان تهران نیز همچون شب‌های گذشته، گروهی از معترضان به خیابان آمدند و در این شهرک واقع در غرب پایتخت، شعار دادند.

در اصفهان نیز گروهی از معترضان در خیابان چهارباغ در مرکز این شهر به خیابان آمدند و شعار معروف اعتراضات سراسری جاری یعنی «زن، زندگی، آزادی» را فریاد زدند.

نظیر این تجمعات پنجشنبه شب در برخی شهرهای دیگر از جمله مهاباد و رشت نیز گزارش شده است.

فراخوان‌های اعتراض در داخل و خارج کشور

فراخوان‌های زیادی برای راهپیمایی، تحصن و اعتصاب در روزهای آینده در داخل و خارج از ایران منتشر شده است.

در برخی از این فراخوان‌ها و از جمله فراخوان گروه «جوانان محلات تهران» از مردم دعوت شده تا به طور گسترده در تظاهرات روز شنبه ۳۰ مهر و نیز چهارشنبه ۴ آبان که همزمان با چهلمین روز جان باختن مهسا امینی است، شرکت کنند.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان با انتشار بیانیه‌ای در محکومیت کشتار و فشار بر دانش‌آموزان و فرهنگیان، برای یکشنبه و دوشنبه در مدارس سراسر کشور فراخوان تحصن داده است.

از سوی دیگر راهپیمایی‌هایی نیز برای روزهای آینده در شهرهای مختلف جهان در حمایت از خیزش سراسری ایران پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده است. در پی فراخوان حامد اسماعیلیون و چندین تن دیگر از کنشگران ایرانی قرار است فردا، شنبه ۳۰ مهر، راهپیمایی بزرگ ایرانیان در برلین، پایتخت آلمان برگزار شود. برگزارکنندگان انتظار دارند ده‌ها هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

نظیر این فراخوان برای راهپیمایی در شهرهای دیگر جهان از جمله پاریس و در برابر کاخ سفید آمریکا در واشنگتن نیز منتشر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy