Saturday, Oct 22, 2022

صفحه نخست » تهدید بمب در جلسه نگار مرتضوی رد شد، نگرانی از گروه ایجاد شرمساری بوده

sharmsari_banner.jpgپلیس شیکاگو گزارش «تهدید بمب» در جلسه نگار مرتضوی را رد کرد

بی بی سی - اداره پلیس دانشگاه شیکاگو و همین‌طور اداره پلیس شهر شیکاگو در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گزارش قبلی درباره وجود تهدید بمب در یک جلسه میزگرد درباره اعتراضات ایران را که بابت دعوت از نگار مرتضوی بحث‌برانگیز شده بود، رد کرده‌اند. خانم مرتضوی در پاسخ به بی‌بی‌سی گفته هم‌چنان تهدید دریافت می‌کند.

این نشست به دلیل دعوت از این تحلیلگر مسائل ایران بسیار مورد توجه جامعه ایرانیان آمریکا و کانادا و کاربران اینترنتی در ایران قرار گرفته بود و واکنش منفی گروهی از آنان را برانگیخته بود.

پیش‌تر شیکاگو مارون، یک نشریه دانشجویی در دانشگاه شیکاگو، نوشته بود که برگزارکنندگان این میزگرد درباره اعتراضات سراسری کنونی در ایران، یک ایمیل حاوی تهدید به بمب‌گذاری دریافت کرده بودند و در پی آن، ساختمان محل برگزاری میزگرد تعطیل شد و ماموران برای یافتن بمب احتمالی محل را جستجو کردند.

در برخی پیام‌های عمومی در این باره، کسانی که به دعوت از نگار مرتضوی اعتراض داشتند، او را به فعالیت به نفع حکومت ایران یا تلاش برای سفیدنمایی اقدامات قبلی حکومت از جمله در شلیک به هواپیمای اوکراینی متهم کرده‌اند.

نگار مرتضوی در پاسخ به بی‌بی‌سی، هرگونه همکاری‌اش با حکومت ایران را رد کرده و می‌گوید از نظر او این حمله‌ها سازمان‌یافته است.

در پی انتشار گزارش‌هایی توسط شهروندان ایرانی مقیم آمریکا که ادعای تهدید بمب از طرف دانشگاه و پلیس شهر تکذیب شده، بی‌بی‌سی فارسی درباره این تهدید از اداره پلیس شهر شیکاگو پرسید و این اداره در پاسخ به ما گفت که هیچ اطلاعاتی مربوط به تهدید بمب‌گذاری درباره این میزگرد دانشگاه شیکاگو در ثبت ندارد.

sharmsari_banner.jpgاداره پلیس دانشگاه شیکاگو در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گفت تهدید دریافت‌شده، نشان‌دهنده یک خطر واضح و مستقیم نبوده و به همین دلیل لازم نبوده به افراد داخل ساختمان دانشگاه هشداری در این باره بفرستد.

در روزهای گذشته و بعد از انتشار گزارش نشریه دانشجویی درباره این تهدید، نهادهایی از جمله سازمان حفاظت از روزنامه‌نگاران، سی‌پی‌جی، چنین تهدیدی را محکوم کرده‌اند.

هم‌چنین چهره‌های مخالفت حکومت ایران که پیش‌تر هم از نگار مرتضوی انتقاد کرده بودند، چنین تهدیدی را محکوم کرده‌اند.

شیکاگو مارون نوشته که از زمان اعلام شرکت نگار مرتضوی در میزگرد هفته گذشته، دانشگاه شیکاگو اعتراض‌های فراوانی دریافت کرده بود.

اداره حفاظت دانشگاه شیکاگو در یک اطلاعیه تایید کرده که یک ایمیل ناشناس حاوی تهدید هم دریافت کرده بود که خلاصه بوده و اشاره‌ای به مکان و زمان به‌خصوصی نداشته است. این اداره در اطلاعیه‌اش اشاره‌ای به «بمب» نکرده و گفته با توجه به ادامه تحقیقات پلیس دانشگاه شیکاگو درباره این تهدید، جزئیات بیشتری در میان نمی‌گذارد.

این اداره هم‌چنین گفته که تغییر میزگرد از شکل حضوری به مجازی، برای این بوده که «اجازه داده شود یک بحث سازنده درباره موضوع شکل بگیرد و گفت‌وگوها بدون قطعی ادامه پیدا کند.»

نگار مرتضوی تایید کرده که تغییر جلسه از حضوری به مجازی، پیش از دریافت تهدید انجام شده است چون «تهدیدها شروع شده بود، من راحت نبودم که بروم.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy