Sunday, Oct 23, 2022

صفحه نخست » مسیح علینژاد خواهان برکناری رابرت‌ مالی شد

mally_banner.jpgایران اینترنشنال - پس از آن که رابرت مالی نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در توییتی، خیزش سراسری ایرانیان در داخل و خارج از کشور را حامل پیامی به جمهوری اسلامی برای رعایت حقوق بشر دانسته بود، موجی از واکنش‌های منفی به این توییت به راه افتاده و مسیح علینژاد خواهان کناره‌گیری او شده است.

مسیح علینژاد روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان، روز یکشنبه اول آبان، خواهان کناره‌گیری رابرت‌ مالی نماینده ویژه امور آمریکا در امور ایران شد و در توییتی نوشت: «زمان‌ کنار رفتن مالی است. او با ارائه نادرست از اقدام ایرانیان برای کنار زدن جمهوری اسلامی، به جایگاه دولت آمریکا در بین مردم ایران آسیب می‌زند».

او افزود: «همان‌طور که به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفتم، رژیم ایران که مهسا امینی و ده‌ها نوجوان دیگر را کشته، قابل اصلاح نیست».

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در توییت خود نوشت: «راهپیمایان در واشینگتن و شهرهای سراسر جهان حمایت خود را از مردم ایران نشان می‌دهند، مردمی که با تظاهرات مسالمت‌آمیز از دولت خواستار احترام به کرامتشان و رعایت حقوق بشر هستند.»

این توییت مالی چند ساعت پس از تجمع بزرگ و بی‌سابقه ایرانیان در برلین منتشر شد که به گفته پلیس آلمان حدود هشتاد هزار نفر در آن شرکت داشتند.

اما نازنین بنیادی بازیگر ایرانی‌-‌ بریتانیایی در واکنش به این موضع‌گیری مالی، روز یکشنبه در توییتی نوشت: «واضح است که معترضان در ایران فقط برای احترام به کرامت و حقوق بشر از سوی دولتشان تظاهرات نمی‌کنند. آنان می‌گویند مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی.»

این فعال مدنی همچنین تاکید کرد که مردم ایران «اصلاحات نمی‌خواهند، آنها خواهان پایان حکومت مذهبی‌اند. به همین سادگی.»

اعتراضات به مرگ مهسا امینی به دست ماموران امنیتی به سرعت تبدیل به یک خیزش سراسری در داخل و خارج ایران علیه جمهوری اسلامی شد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

در جریان خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، مردم شعارهایی را علیه اصل نظام جمهوری اسلامی و شخص رهبر آن سر داده‌اند.

جمشید برزگر، روزنامه‌نگار، در توییتی، این اظهارات رابرت مالی، را «شرم‌آور» خواند و نوشت: «او نه اینکه از واقعیت سرنگون‌طلبانه انقلاب ایران آگاه نباشد، مثل اصلاح‌طلبان ج ا، به دنبال تقلیل مطالبات مردم ایران است.»

برزگر افزود: «هدف او [مالی] توافق هسته‌ای و تداوم جمهوری اسلامی است. باید کارزار درخواست استعفا یا برکناری او راه بیفتد.»

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام، بدون اعلام رسمی پایان آن، از هفته‌ها پیش از آغاز خیزش سراسری مردم ایران متوقف شده است.

هرچند که وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که اکنون برای واشینگتن تمرکز بر اعتراضات ایران اولویت دارد، اما حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی مدعی دریافت‌ پیام‌هایی از سوی آمریکا درباره مذاکرات اتمی شده است؛ ادعایی که از سوی واشینگتن تکذیب شد.

برخی از کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی نیز با انتشار عکسی فوتوشاپ‌شده از مالی در لباس آخوندها، اعتراض خود را به موضع‌گیری اخیر او نشان دادند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy