Sunday, Oct 30, 2022

صفحه نخست » ضرورت تشکیل شورای رهبری انقلاب، ه. ع. آزاد

shora.jpgاکنون زمان سازماندهی و حمایت بیشتر از جنبش انقلابی فراگیر خونین و رو به گسترش شهریور ماه ایران است. در حال حاضر در میان مخالفان بشدت نبود یک حزب و یا سازمان و گروه سیاسی و یا ائتلافی خوش نام و شناخته شده احساس می شود. حتا وجود یک چهره کاریزماتیک و بی طرف که دارای توان و انگیزه باشد، برای پیشبرد خیزش ضروری و حیاتی است.

او می تواند در این مرحله گذار در ایران و بویژه در خارج از کشور ( بدلیل داشتن امنیت و آزادی عمل بیشتر)، بعنوان سخنگو و تشکیل دهنده شورای انقلاب، در جهت سازماندهی جنبش سیاسی رو به گسترش شهریور ماه قدم به پیش گذاشته و با ارتباط و دعوت به همکاری و عضویت افراد انقلابی و خوش نام و غیر وابسته به دول بیگانه، اقدام به تشکیل یک شورای رهبری نماید. این شورا باید بتواند با مدیریت از این مرحله تا پیروزی آن گذر کرده و همچنین نیز تا استقرار یک دولت موقت سکولار دموکرات در ایران انجام وظیفه نماید. اعضای داخل و خارج از کشور این شورا باید بجز سخنگوی آن مخفی بوده و تصمیم های اتخاذ شده جمعی آنان از طریق سخنگو اعلام شود. اهداف کوتاه و دراز مدت شورای انقلابی باید ابتدا:

هدفمند کردن جنبش تا پیروزی آن، یعنی بر قراری یک دولت موقت سکولار و مردمی همراه با حفظ استقلال سیاسی و اقتصادی و تمامیت ارضی کشور،
بوجود آوردن کار گروه های مختلف از متخصصان،
مدیریت تظاهرات و اعتصابات،
برقراری ارتباطات و کسب مشروعیت و حمایت در داخل و در سطح جهانی،
ارتباط وسازماندهی فعالان انقلابی در ایران،
پیوند با ناراضیان و رساندن کمک های بویژه مالی به اعتصابیون،


و همچنین برای جلوگیری از مداخله بیگانگان و عوامل آنها و همینطور هرج ومرج ناخواسته، کنترل و قانون مدار کردن جنبش را در قبل و بعد از پیروزی مردم در دستور کار خود قرار دهد.


باید توجه داشت جوانان و انقلابیون امروز ایران اکثرا از نسل Z یا همان زومر یا دقیقتر بومر (نسل انفجار) هستند که با کامپیوتر و شیوه زندگی و تفکر امروزه و مخصوص بخود در ایران و در سطح جهانی رشد کرده اند؛ آنان آگاهانه با مطرح نکردن نام اپوزیسیون های رنگارنگ داخل و خارج از کشور نشان دادند که امیدی به کمک ورهبری آنها ندارند؛ لذا در غیاب احزاب پیشرو، اکنون یک چهره مورد اعتماد و فعال و فرهیخته می تواند این مهم را بعهده گیرد. ما امروزه روز با خرد جمعی و تجربیات شکست های انقلاب مشروطه و کودتای سالهای ۱۲۹۹ و ۱۳۳۲ و رهبر سازی انقلاب سال ۱۳۵۷ کشور های غربی زندگی می کنیم و نباید اجازه دهیم با دخالت بیگانگان و عوامل آنها، بار دیگر این موانع برای رسیدن به آزادی و پیشرفت و برقراری و استقرار یک حکومت مسقل ایرانی و مردمی تکرار شوند.


به باور نگارنده از میان انگشت شمارانی که در حال حاضر دارای این شرایط هستند، شاید کسی مانند آقای حامد اسماعلیون دارای این ویژگی ها باشد. زیرا که او توانست به سهم خود تنها با صدور یک اعلامیه برای دعوت به تظاهرات در بیش از یکصد و پنجاه شهر مهم جهان، برای چندمین بار ایرانیان را به خیابان آورده و با دیگر انقلابیون داخل کشور همصدا کند. این عمل ثابت کرد که پی گیری و توانایی و هوش لازم و انگیزه میهن پرستی در او وجود دارد؛ وی به اندازه کافی هم از محبوبیت در میان مخالفان جوان رژیم فعلی و مردم ایران برخوردار است. آقای حامد اسماعلیون با اینکه خود را یک کنشگر اجتماعی می خواند ولی بهتر می داند که فراخوان ها و درخواست هایش جدا از یک کار و عمل سیاسی نیستند و برای رسیدن به خواسته هایش، بجز تاثیر گذاری بر روند و تغییر سیاست های کلی کشور، راه دیگری در شرایط فعلی وجود ندارد. او یا کسی در این شرایط، اگر بخواهد و اراده کند، می تواند با احساس وظیفه و مسئولیت در قبال کشور و مردم ایران، بنیانگذار و سخنگوی مردمی شورای مخفی انقلاب باشد. این شورا باید در شرایط کنونی ایران، رهبری جنبش را برای پیشبرد و هدایت یک مبارزه مدنی غیر خشونت آمیز و مستقل بعهده بگیرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy