Thursday, Nov 3, 2022

صفحه نخست » اقتصاددان برجسته ایرانی بازداشت شد

economist_banner.jpgنیروهای امنیتی ایران در ادامه سیاست سرکوب گسترده چهره‌های مرجع در کشور، داوود سوری، اقتصاددان برجسته و استاد پیشین دانشگاه صنعتی شریف را بازداشت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، آقای سوری شامگاه دوشنبه در خانه خود بازداشت و متعاقب آن به زندان اوین تهران منتقل شده است. نزدیکان این اقتصاددان می‌گویند که نیروهای امنیتی اتهام او را هنوز اعلام کرده‌اند.

داوود سوری فارغ‌التحصیل دکتری اقتصاد از دانشگاه ویرجینیا تِک در آمریکاست و در حوزه فقر و ریشه‌های تورم در ایران مطالعات گسترده‌ای داشته است.

محمد طبیبیان، اقتصاددان و استاد سابق دانشگاه صنعتی اصفهان، روز چهارشنبه با انتشار یادداشتی در کانال تلگرام خود از آقای سوری به عنوان «بهترین اقتصاددان» در حوزه فقر و توزیع و «یکی از بهترین متخصصان اقتصادسنجی کشور» یاد کرده است.

آقای طبیبیان با ابراز تاسف از بازداشت داوود سوری نوشت: «ایشان را نزدیک سی سال است می‌شناسم، از زمانی که در جبهه بودند و در زمان مرخصی سری هم به من می‌زدند و در مورد علائقشان در موضوعات اقتصادی صحبت می‌کردند. پس از آن به گروه مطالعات فقر و توزیع درآمد پیوستند و بی‌تردید بهترین اقتصاددان این زمینه در کشور هستند و در تهیه ده‌ها گزارش پژوهشی همکاری داشته‌اند. ده‌ها پایان نامه را نیز در زمینه فقر و توزیع درآمد در کشور و سایر زمینه ها سر پرستی کرده‌اند و بیش از هر کس از طریق مطالعات آماری در شناخت گروه‌های زیر خط فقر و سنجش و ویژگی‌های فقر مناطق حاشیه‌ای کشور موثر بوده‌اند.»

از آغاز اعتراضات سراسری کنونی در ایران، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی صدها فعال مدنی و دانشجویی، روزنامه‌نگار، نویسنده، استاد دانشگاه و هنرمند را بازداشت کرده‌اند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy