Saturday, Nov 5, 2022

صفحه نخست » روزنامه کیهان شریعتمداری پیام شاه در 15آبان 57 را منتشر کرد

shah_banner.jpgمحمدرضا پهلوی، چگونه پیام انقلاب ملت ایران را شنید؟

روزنامه کیهان در آستانه سالروز 15آبان 57 که شاه بعد از 2 روز ناآرامی در تهران در تلویزیون ظاهر شد و پیامی را خواند بخشهایی از سخنرانی او را منتشر کرده است.

کیهان نوشت: در این سخنرانی شاه به وضوح و رسما از فساد و ظلم بی‌حد و حصر رژیمش گفت و به فشار اختناق و فساد مالی و سیاسی اعتراف کرد. او اعتراف کرد که همین اختناق و فساد و ظلم بود که ملت ایران را به قیام و انقلاب واداشت. او اعتراف کرد که این انقلاب و حرکت و پیام مردم ایران را شنیده و تایید می‌کند. یعنی همان موضوعی که پس از گذشت نزدیک به 44 سال‌، هنوز برخی ناتوان از شنیدن و دیدن و فهمیدن آن هستند و البته جمع کثیری از رسانه‌های زنجیره‌ای در خارج و داخل کشور نیز بر این نافهمی و نادانی دامن زده و می‌زنند.
شاه در پیام خود گفت:
«ملت عزیز ایران! در فضای باز سیاسی که از دو سال پیش به تدریج ایجاد می‌شد، شما ملت ایران علیه ظلم و فساد بپاخاستید. انقلاب ملت ایران نمی‌تواند مورد تایید من به عنوان پادشاه ایران و به عنوان یک فرد ایرانی نباشد... من آگاهم که به نام جلوگیری از آشوب و هرج و مرج این امکان وجود دارد که اشتباهات گذشته و فشار اختناق تکرار شود. من آگاهم که ممکن است بعضی احساس کنند که به نام مصالح و پیشرفت مملکت و با ایجاد فشار این خطر وجود دارد که سازش نامقدس فساد مالی و فساد سیاسی تکرار شود... متعهد می‌شوم که خطاهای گذشته دیگر تکرار نخواهد شد. متعهد می‌شوم که خطاهای گذشته از هر جهت جبران نیز خواهد شد. متعهد می‌شوم... در اسرع وقت یک دولت ملی برای آزادی‌های اساسی و انجام انتخابات آزاد، تعیین شود... من نیز پیام انقلاب شما را شنیدم...»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy