Saturday, Nov 5, 2022

صفحه نخست » حکومتِ لات مدار و" قُرُقِ محله"، مسعود نقره کار

noghrekar_banner.jpgویژه خبرنامه گویا - مسعود نقره کار

گُنده جاهل ها و لات ها برای " ضرب شست نشان دادن" و زهرِ چشم گرفتن، محله قرق می کردند. یعنی رفت و آمد را محدود و قدغن می کردند مگر به اذن و رخصت جناب جاهل و لات. برخی از این جماعت به وقت قرق، بساط نفس کِش طلبیدن هم پهن می کردند تا هم نوچه هایشان حساب کارشان را بکنند و هم رُقبا و دیگرانی که در منطقۀ قرق و اطراف آن بودند. این شیوه را شاید بتوان نوعی " جنگ روانی" جاهل ها و لات ها دانست، محملی برای عرض اندام و اظهار وجود کردن.

امروز حکومت لات مدار اسلامی با نیروی لباس شخصی و شبه نظامی - وحشی اش، نیروئی که از لات ها و اراذل و اوباش مزدور شکل گرفته، این نوع " جنگ روانی" را به کارمی بَرَد. یورش شبانه به مجتمع ها و شهرک اکباتان و چیتگر، و محله ها و مکان های دیگر، نمونه ای از قرق گَله ای و حکومتیِ حکومت لات مدار است. این نمونه شاید در تاریخ ایران و جهان در زمرۀ نمونه های کمیاب باشد که حکومتی برای ایجاد ارعاب و ترس، و رجزخوانی و نفس کش طلبیدن محله هائی در خاک خود را به این شکل قرق کند. جاهل ها و لات های حکومتی ، که در واقع اراذل و اوباش حکومتی هستند به جای عربده کِشی و چرخاندن قمه در هوا، گاز اشک آور به سوی خانه های مسکونی و به میان خانواده ها شلیک کنند و با تیر اندازی و ایجاد سرو صدا ارعاب و وحشت و هراس بار آورند. نوشتم لات و اراذل و اوباش به این دلیل که این موجودات و گَله هایشان حتی ذره ای جوانمردی، لوطی گری و ویژگی های مثبت " جاهل ها" را نداشته و ندارند، جاهل های با مرام وقتی محله ای را قُرُق می کردند کاری به زن ها و بچه های آن محله نداشتند، خلافِ لُشوشِ لباس شخصی، این احمق های مزدور حتی به این نیز فکر نکرده اند که در میان آن همه ساکنین محله ها و شهرک ها، شاید هواداران و موافقان خودشان هم زندگی کنند و لااقل بخاطر زن و بچه آن ها هم شده دست از وحشی گری و جیغیدن های رمه ای بردارند.

حکومت لات مدار می خواهد با ادامه ایجاد و گسترش رعب و وحشت به هر شکل و قیمت، با ضرب و شتم، دستگیری، زندان و اعدام راه خود را ادامه دهد. قُرق کردن شبانه محلات، شلیک گلوله و گاز اشک آور با هدف سلطۀ دوبارۀ ترس و وحشت در میان مردم به ویژه درمیان فعالان جنبش اخیر است. حکومت اسلامی در طی حیات 43 ساله اش بارها از اعمال خشونت عریانِ فیزیکی، دستگیری وسیع و دست زدن به اعدام مبارزان استفاده کرده است. حکومت لات مدار بارها نشان داده است که علاوه بر جنگ فیزیکی، در ایجاد جنگ روانی هم تجربه و ابزار ضرور را دارد و همزمان از هر دو شیوه جنگ فیزیکی و روانی برای سرکوب وحشیانۀ مخالفان و مردم استفاده کرده و می کند.

از تاکتیک های جنگ روانی قرق کردن، ایجاد ترس و وحشت، رجزخوانی و نشان دادن میزان خشن بودن و خشونت ورزی ست. به یاد داریم در کشتارهای متعددی که حکومت اسلامی مرتکب شده است (9 کشتار بزرگ) قاتلان حکومتی مثل خلخالی، گیلانی، لاجوردی و نسل های بعدشان چگونه از اینکه حاضرند فرزندان شان را در راه حکومت اسلامی ذبح شرعی کنند دم زدند و حتی برخی از این موجودات فرزندان شان را هم به مسلخ حماقت و قدرت طلبی خود بردند. در مقطع قتل های زنجیره ای آخوندِ لات، روح الله حسینیان به طور رسمی در رسانه ها اعلام کرد:" ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم". این نوع "خودزنی" های لات مدارانه تاکتیک جنگ روانی ای ست که حکومتیان در برابر مخالفان بکار برده اند تا به آن ها بگویند حواس تان باشد، حد وحشیگری و بیرحمی ما مرز ندارد، ما حاضریم فرزندان خودمان را بکشیم چه رسد به شما ! این همان استفاده از تعابیر تحریک آمیز و تند و ترسناک و تروریستی است، نوعی ایجاد التهاب و هیجان و قدرت نمایی.

در یورش اخیر گَله های وَحشِ لباس شخصی ها و مزدوران حکومتی به شهرک اکباتان و چیتگر همین تاکتیک و روش به کار گرفته شده است. گَله ها ضمن استفاده از" بمب های صوتی" در بلندگوها نعره می زدند:

" اگر پایش برسد سر ناموس و زن و بچه خودمان را می‌بُریم، اما نمی‌گذاریم به این مملکت آسیبی برسد."
"۴۰ تا کشور آمدند به سوریه و هیچ غلطی نتوانستند بکنند و گفتند ایران جلوی‌مان ایستاده. برای مملکت خودمان که جان و خون‌مان را هم می‌دهیم"

"آسایشتون رو می‌گیریم"، " شما مال مبارزه نیستید".
" این برنامه هر شب ماست، آسایش رو از شما می‌گیریم، این کار برای ما تفریح است"

و در پاسخ به این نوع نفش کَش طلبیدن های لُتوت و لُشوش حکومتی، ساکنان شجاع و شرافتمندی که به خیالِ مزدوران مسلحِ " مال مبارزه نیستند" با دست های خالی در کنار کودکان وحشت زده شان شعارهای آزادیخواهانه و عدالتجویانه سر می دادند، و اجامر ومزدورانِ باصطلاح" مبارز" با توهین و فحاشی و بمب های صوتی وگاز اشک آور و تیراندازی به شعارها پاسخ می‌دادند.

جنگ روانی لات های حکومتی ایجاد رعب و وحشت، افزایش نگرانی و اضطراب، ایجاد تفرقه و رو در رو قراردادن اهالی یک محله، هراس آفرینی و بهم زدن امنیت محله، تضعیف مقاومت مخالفان و در هم شکستن آن ها و ایجاد فضای نومیدی و یآس را هدف دارد. مزدوران حکومت اسلامی با رفتار وحشیانه ، خرابکارانه وهراس آور به دنبالِ تحمیل اراده و خواست اربابان خود به مخالفان اند، اما کورخوانده اند. زمانه دیگری ست و حکومت لات مدار را حتی قُرق چی ها و مزدوران لاشی و لَش اش قادر به سرپا گرفتن نیستند چه رسد به سرپا نگه داشتن.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy