Sunday, Nov 6, 2022

صفحه نخست » نتانیاهو تاسیسات اتمی رژیم حاکم بر ایران را نابود خواهد کرد

isr_banner.jpgصدای آمریکا - زاچی هانگبی، از متحدان بنیامین نتانیاهو، برنده انتخابات اخیر اسرائیل گفت که معتقد است اگر آمریکا به توافق هسته‌ای جدید با تهران دست پیدا نکند و خود نیز اقدامی انجام ندهد، نخست‌وزیر آینده اسرائیل، دستور حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را صادر خواهد کرد.

هانگبی، روز جمعه در گفتگو با شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که نتانیاهو از نظر او در چنین شرایطی «برای تخریب تاسیسات هسته ای ایران اقدام خواهد کرد.»

زاچی هانگبی، وزیر سابق و یکی از اعضای قدیمی حزب لیکود است. او در گذشته نیز تهدید کرده بود که اسرائیل به حمله احتمالی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای، دست خواهد زد.

هانگبی روز جمعه گفت: «اسرائیل برای اولین بار با یک رژیم دارای سلاح هسته‌ای مواجه خواهد شد.» او همچنین افزود: «نتانیاهو با ایران هسته‌ای آشتی نخواهد کرد.»

زاچی هانگبی در پاسخ به این سوال که آیا نتانیاهو در مورد چنین برنامه هایی با او صحبت کرده است یا خیر، گفت: «بنا به بیش از سی و‌پنج سال شناخت من از او، کسی باید فرماندهی را بر عهده بگیرد و اگر چاره‌ای نباشد، آن شخص، نتانیاهو خواهد بود.»

ستاد مرکزی انتخابات اسرائیل شامگاه پنج‌شنبه ۱۲ آبان نتیجه انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد که بر اساس آن، پیروزی ائتلاف جناح راست و مذهبی این کشور به رهبری بنیامین نتانیاهو قطعیت یافت.

بر پایه نتایج نهایی، ائتلاف راست و مذهبی ۶۴ کرسی از ۱۲۰ کرسی «کنست»، مجلس اسرائیل، را به‌دست آورده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy