Sunday, Nov 6, 2022

صفحه نخست » دولتِ بایدن حامی مخالفان یا حامی جمهوری اسلامی است؟ اکبر گنجی

bidenKham_banner.jpgدولتِ آمریکا و حرکتِ اعتراضی شهریور- آبان ۱۴۰۱

دولت آمریکا با کدام طرف است؟ جمهوری اسلامی یا مخالفان؟ این پرسش همان طور که در سال های ۷۸، ۸۸ ، ۹۶ و ۹۸ مطرح شد، در حرکت اعتراضی ۱۴۰۱ نیز مطرح شده است. افراد و گروه هایی از طیف های سیاسی مختلف دولت بایدن را متهم می سازند که با جمهوری اسلامی است. آنان می گویند دولتِ بایدن هیچ کاری برای حرکت اعتراضی و علیه جمهوری اسلامی انجام نداده است. آیا این ادعا درست است؟

در این نوبت با شواهدی به ادعای برخی از مخالفان جمهوری اسلامی، و سپس با شواهد فراوانی به مواضع و عملکرد دولت بایدن پرداخته و توضیح داده ام که در واقع مخالفانی که این اتهام را مطرح می سازند، انتظار و مطالبه ی اصلی شان از دولت بایدن چیست. برای توضیح سیاستِ دولت بایدن، با استناد به یک راهبرد تاریخی- که علیه اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی به کار گرفته شد و نتیجه داد- توضیح داده ام که در پَس سیاستِ ظاهری دولت آمریکا چه نهفته است و چگونه راهبرد آنها معطوف به قلب و مغز جمهوری اسلامی است. این که این راهبرد در مورد جمهوری اسلامی نیز نتیجه خواهد داد یا نه، به علل و دلایل بسیار بستگی دارد و آینده آن را روشن می سازد.

فیلم های زیادی با زیرنویس فارسی از جو بایدن، ویلیام برنز، جک سالیوان، آنتونی بلیکن، رابرت مالی، مایک پنس، جان بولتون، رودی جولیانی، رضا پهلوی، مریم رجوی و.... و توییت های بسیاری در این جلسه به تصویر کشیده شده است. همه این شواهد برای آماده کردن مقدمات ضروری موضوع بحث است.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy