Tuesday, Nov 8, 2022

صفحه نخست » حمله به کامیون‌های حامل سوخت ایران در مرز عراق و سوریه

trucks_banner.jpgگزارش رسانه‌های ایران حاکی است که «تانکرهای حامل سوخت ایران به مقصد لبنان» در مرز سوریه و عراق هدف حملات پهپادی و هوایی قرار گرفته است.

این حمله یک روز پس از آن انجام شد که یک شهروند آمریکایی با نام استیون ادوارد ترول، ۴۵ ساله، در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

کانال صابرین نیوز، وابسته به شبه نظامیان مورد حمایت ایران می گوید کاروان تانکرهای سوخت به لبنان در این حمله هوایی هدف قرار گرفتند.

***

بی بی سی - ارتش آمریکا ادعای منابعی در عراق مبنی بر «حمله پهپادی به کامیون‌های حاوی سوخت» در مرز عراق و سوریه را تکذیب کرده اما وقوع انفجارهایی در این منطقه را تایید کرده و گفته در حال تحقیق در این باره است.

بامداد چهارشنبه - ۱۸ آبان - برخی منابع نزدیک به شبه نظامیان در عراق تصاویری از چند انفجار در منطقه مرزی عراق و سوریه منتشر کردند و آن را حمله هوایی - پهپادی به کامیون‌های حاوی سوخت ایران به مقصد لبنان ذکر کردند.

با این حال یک مقام ارشد دولت آمریکا در پاسخ به بی‌بی‌سی فارسی گفت که این حملات هوایی در منطقه ابوکمال - القائم در مرز عراق و سوریه از سوی نیروهای آمریکایی صورت نگرفته است.

سنتکام، ستاد فرماندهی نیروهای آمریکا، هم گفته از وقوع انفجارها در این منطقه مطلع و مشغول تحقیق درباره آنهاست.

خبرگزاری دولت ایران، ایرنا، هم بامداد چهارشنبه به نقل از کانال تلگرامی صابرین نیوز نوشت «دست کم چهار انفجار در نوار مرزی در منطقه قائم عراق به وقوع پیوسته و پرواز جنگنده‌ها و بالگردها در نوار مرزی دیده شده است».

صابرین نیوز مدعی شده است که این محموله‌ها «حاوی نفت ایران بوده که به مقصد لبنان» در حرکت بوده‌اند اما منابع ایرانی و عراقی در این باره هیچ اظهارنطری نکرده‌اند.

این کانال تلگرامی از کشته شدن ۲۵ نفر در جریان این حملات خبر داده است.

گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله حشد شعبی ، در نزدیکی مرز عراق در شرق سوریه حضور دارند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy