Wednesday, Nov 9, 2022

صفحه نخست » از پزشکان مبارز کشورمان حمایت کنیم، مسعود افتخاری

Masoud_Eftekhari.jpgجامعه پزشکی ایران همچون سایر بخش‌های جامعه با یک استبداد کهنه اندیش و مرتجع مواجه است که نه ازعلم بوئی برده است و نه مشوق نوگرائی و تحقیق و تولید علمی است. دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و سایر مراکز علمی و پژوهشی از نورچشمی هائی انباشته شده است که نه بر اساس صلاحیت و استعداد که بر حسب درجه نزدیکی به ولی فقیه و اربابان قدرت و به ناحق، در لباس پزشک و درمانگر ظاهار می‌شوند. بخش عمده‌ای (اگر که نه همه آنها) وظیفه جانبی جاسوسی و کنترل کادر درمانی مبارز و مردمی را به عهده دارند.

در چند دههه گذشته و در سایه‌ی حضور شوم این حاکمیت دانش ستیز، هزاران پزشک و دانشمند ایران را ترک کرده‌اند. مهاجرت پزشکان در کنار سایر حوزه‌های علم و پژوهش، یک فاجعه برای کشوری است که در گیر انواع بیماری‌های روحی و جسمی است. کشوری که که در آن، تنها در تصادفات ناشی از ترافیک ناهنجار و زیر ساخت‌های بد، سالانه بالغ بر سی هزار نفر جان می‌بازند. آمار سرطان‌های ناشی از آلودگی هوا و غذا و خودکشی‌ها و قتل و مرگ‌های دیگر، آماری بی نظیر در کارنامه سیاه این استبداد قرون وسطائی ثبت می‌کند.
جامعه پزشکی ایران با عبور ازیک پاندمی سخت و جانفرسا و در سایه تلاش‌های بی نظیر شبانه روزی، رکورد جدیدی در وفاداری علمی و اخلاقی به بیماران خود به جای گذاشته و نقشی تاریخی در درمان مردم، با امکانات ناچیز ایفا نموده‌اند.
در هفته‌های اخیر جامعه پزشکی ایران با جنبش آزادی خواهانه و انقلابی مردم همراه و همصدا شده است و گرچه اعتراض همکاران ما در ایران کاملا مدنی و مسالمت آمیز بوده است، با این همه، دستگاه سرکوب و ماشین آدم کشی خامنه‌ای، با خشونت و سبعیت تمام، با این بخش مهم وحیاتی جامعه، برخورد کرده است. پزشکان زیادی دستگیر، تعدادی کشته و تعداد جشمگیری به شدت مجروح شده‌اند که از حال هیچکدام از آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.
پیوستن پزشکان و کادر درمانی به انقلاب نوین مردم ایران هم مایه‌ی مباهات و هم موجب بیم و نگرانی است. حضور کادردرمانی از یک سو موجب تقویت وشتاب جنبش و تزریق انرژی و اشتیاق به جوانان انقلابی و پرشور می‌شود و از سوی دیگر این گروه مهم از جامعه مدنی را (اگر پشتیبانی نشوند) بی دفاع و تنها زیر تیغ استبداد آخوندی قرار می‌دهد.
اکنون بر جامعه پزشکی ایرانیان در خارج کشوراست که بی درنگ به یاری همکاران خود در داخل ایران بشتابند و با انواع شیوه‌های ممکن، به افشای جنایات رژیم و دفاع از حقوق مشروع و طبیعی پزشکان و کادر درمانی داخل کشور همت گمارند.
سازماندهی یک اعتراض سراسری از سوی پزشکان ایرانی در سراسر جهان، آغاز خوبی برای پشتیبانی از همکاران ما در داخل کشور خواهد بود.

دکتر مسعود افتخاری - فوق تخصص در اعصاب و روان
E-mail: infom@dreftekhari.com
www.dreftekhari.com
استکهلم - سوئد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy